KHN gaat samenwerking aan met Bistroo.nl

KHN gaat samenwerking aan met Bistroo.nl

Samenwerking Koninklijke Horeca Nederland en Bistroo.nl Eindhovense start-up biedt online foodplatform.

KHN heeft een samenwerkingsovereenkomst getekend met Bistroo.nl. Door de samenwerking biedt KHN haar leden een alternatief voor afhaal- of bezorgbestellingen. Betalingen van de consument via Bistroo.nl staan bovendien direct op de rekening van de horecaondernemer, wat onder de huidige omstandigheden niet onbelangrijk is. Tijdens de coronacrisis brengt Bistroo.nl bovendien geen commissie in rekening.

Bistroo.nl

Bistroo.nl is een neutraal foodplatform voor de horeca, dat een faciliterende rol tussen consument en horecaondernemer vervult. Bas Roos, initiatiefnemers van Bistroo.nl: “De klant en het horecabedrijf doen rechtstreeks zaken met elkaar via het platform, en volgens de eigen voorwaarden van de horecaondernemer.” Het enige dat de horecaondernemer hoeft te doen is een menu en/of foto’s aanleveren. Bistroo.nl doet de rest, waarna het vaak een kwestie is van een werkdag om de bestelportal online te hebben.

Bij Bistroo.nl bestelt de klant via een webapp, waarop de producten van de aanbieders aantrekkelijk worden gepresenteerd. Vervolgens vindt rechtstreeks en onmiddellijk de elektronische betaling plaats en kan de bestelling worden afgehaald of bezorgd, afhankelijk van de aanbieder. Deelnemende bedrijven krijgen bovendien direct een eigen unieke url, die zij zelf kunnen delen op social media of via de website.

KHN-leden

Voor KHN-leden zal de commissie geen 5%, maar 4,85% bedragen onder de reguliere voorwaarden. Zolang de overheidsmaatregelen, gericht op het sluiten van restaurants en horeca, rond het coronavirus van kracht zijn brengt Bistroo.nl de gebruikelijke commissie echter niet in rekening. Zodoende wordt het foodplatform de komende tijd volledig gratis aangeboden. Zo krijgen horecaondernemers nu de mogelijkheid om geheel zonder platformkosten snel een eigen online bestelomgeving beschikbaar te hebben. Daarbij biedt Bistroo.nl ook al haar gebruikelijke voordelen, zoals de directe betalingen en een persoonlijk dashboard via de zakelijke portal. Hierin staat de managementinformatie en KPI’s, en kunnen de menu’s en orders eenvoudig beheerd worden. Het platform is bovendien te gebruiken op ieder device, zodat ook niet geïnvesteerd hoeft te worden in een extra tablet. Op verzoek kan een bonprinter voor in de keuken geleverd worden, om het online bestelsysteem compleet te maken.

Meer lezen over Koninklijke Horeca Nederland? Meld je dan aan voor onze gratis nieuwsbrief en krijg al het nieuws in je mailbox! 

Tags: 
Artikel delen