Wereldwijd stijgen de inkoopprijzen van grondstoffen. Dit geldt ook voor koffiebonen. Dit heeft ertoe geleid dat koffieketen 30ML Coffee & Food met ingang van dit kwartaal haar naam wijzigt naar 20ML Coffee & Food.
De naam 30ML verwijst naar de inhoud van een espresso, deze is internationaal vastgesteld op 30 milliliter. De koffieketen wil echter haar gasten dezelfde kwaliteit blijven schenken voor een betaalbare prijs. Daarom wordt met ingang van het nieuwe kwartaal 20 milliliter per espresso aangehouden.
Cor de Graaff, co-owner van de koffieketen: "Ook wij kunnen niet om de inflatie heen, overal stijgen de inkoopkosten van onze grondstoffen zoals koffiebonen. Wij staan voor eerlijk zakendoen, zowel aan inkoopzijde als richting onze gasten. Daarom hebben wij ervoor gekozen om op deze wijze aan beide kanten recht te doen. Onze gasten kunnen nog steeds genieten van een intense smaakbeleving voor dezelfde prijs, maar dan geconcentreerd in 20 milliliter." De koffieketen heeft dit in overleg met de vijftien franchisenemers besloten. "Overal is er enthousiast op gereageerd. Ook de eerste reacties van onze bezoekers zijn positief te noemen. Het verschil is nauwelijks merkbaar bij het consumeren van de koffie, zo is de tendens, maar het heeft tegelijkertijd een grote positieve impact op onze hele kostenstructuur."
De komende week worden alle franchisevestigingen door het land voorzien van het nieuwe logo. Een investering die zich het komende jaar zal gaan waarmaken als de kopjes net wat minder vol worden geschonken. Een win-win situatie voor de koffiecaféketen, haar wereldwijde leveranciers én de koffieliefhebber in Nederland.
Een leuk persbericht van 30ML Coffee & Food, en gezien de huidige prijsstijgingen niet zo gek. Maar dit is natuurlijk een heel goed bedachte 1 april grap!