advertorial
advertorial
promotioneel
NITRO is een Amsterdams marketingbureau dat digitale concepten ontwikkelt voor nieuwe hospitality, zoals gebeurde bij Secret Garden en The Diamond. De twee eigenaren, strateeg Rosa van Wissen en creatief directeur Alexandra Breur, aan het woord over hun jonge onderneming. “We zijn klaar voor de volgende stap.”
Hoofdfoto: Alexandra Breur en Rosa van Wissen
Van Wissen: “We bedenken concepten en strategieën voor horecazaken, waarbij we ondernemers helpen hoe ze zich moeten positioneren. Horecaondernemers hebben meestal veel baanbrekende ideeën, maar op het gebied van marketing en merkbeleving valt er voor hen vaak nog een wereld te winnen.”
Breur: “Daar helpen wij ze graag bij. Het liefst zijn we vanaf de beginfase betrokken bij het neerzetten van een nieuw concept. Dat maakt het eindresultaat beter. Daarnaast is het goedkoper om het vanaf het begin gelijk goed te doen.”
*De tekst gaat verder onder de foto
Van Wissen: “We hebben bijvoorbeeld aan de voet gestaan van de Secret Garden in Amsterdam. Vanaf het begin, ver voor de verbouwing, hebben we met de gebroeders Poppes een plan gemaakt voor Secret Garden, wat echt een plek voor paradijsvogels moest worden. Dat hebben we op een hele bijzondere manier neer weten te zetten via een campagne die al ver voor de opening online rondging. Daarin zag je prachtige modellen in haute couture die een tuin aan het bijhouden zijn. Dat project - en de vele anderen die zouden volgen - was niet gelukt zonder interieurontwerper Will Erens, die in ons het vertrouwen had om een bijdrage te leveren voor zijn grote klanten.”
Breur: “We zijn ook erg dankbaar voor onze samenwerking met Roberto Barsoum van RB Horeca. Ook hij heeft ons veel vertrouwen gegeven. Ons bedrijf is mede daardoor heel organisch gegroeid, waarbij we samen de intrinsieke interesse delen in hoe je een merk opbouwt. We zitten momenteel in een perfect storm door de shift die plaatsvindt binnen de hospitality: men wil een merk worden. Dat is slim en daar kunnen wij bij helpen.”
*De tekst gaat verder onder de foto's
↑Emmanuelle in Hilversum (opent binnenkort) & Secret Garden in Amsterdam
Van Wissen: “Ik ben meer de strateeg, waarbij ik heel groot denk en een onbegrensde hoeveelheid mogelijkheden zie. Alexandra vraagt zich dan af hoe haalbaar een idee is.” Breur: “Haha, precies! Samen zijn we een perfecte blend van structuur en plannen. Onze kracht ligt in het feit dat we beiden een achtergrond in de mode hebben, waardoor we veel bezig zijn met esthetiek. Dat maakt ons echt uniek. Dat zie je bijvoorbeeld terug in The Siren en The Diamond, waarvoor we van alles ontwikkeld hebben. We dromen graag mee met een ondernemer. Dan zijn we op ons best.
Van Wissen: “De afgelopen jaren hebben we gezien dat onze ideeën een groot succes zijn geworden. Nu zijn we klaar voor een nieuwe stap, ook in het buitenland. Als je als ondernemer grote dromen hebt, dan ben je bij ons aan het juiste adres.”
Breur: “Dat is ook wel iets wat we de afgelopen jaren geleerd hebben. Hoe groter de klant, hoe beter wij presteren, hebben we ervaren. Met zo’n beetje elke grote speler in Amsterdam hebben we intussen samengewerkt, waardoor we het spelletje begrijpen en weten wat wel en niet kan. Nu zijn we klaar voor de volgende stap.