Mobiele kassa en pinapparaat in één bespaart tijd en geld in de horeca

Eijsink

Mobiele kassa en pinapparaat in één bespaart tijd en geld in de horeca

Het terrasseizoen betekent voor A Beautiful Mess in Amsterdam en De Vossenberg op de Veluwe topdrukte. Elke onnodige handeling die ze dan kunnen besparen, levert kostbare tijd op. Het SoftPOS-systeem van Eijsink helpt hen daarbij. “We hebben geen wachtrij meer voor het pinapparaat.”

Openingsfoto: A Beautiful Mess in Amsterdam en De Vossenberg op de Veluwe

De Amsterdamse vestiging van A Beautiful Mess verhuisde afgelopen voorjaar van een pop-up locatie naar het Oosterdokseiland, vlakbij het Centraal Station. Met de verhuizing kreeg de zaak (behalve een restaurant voor 140 gasten) er een eventspace, workshopkeuken, twee vergaderruimtes én ruim terras voor 70 gasten bij. A Beautiful Mess, met ook een locatie in Arnhem en Utrecht, ondersteunt vluchtelingen op weg naar betaald werk. Zij doen hier werkervaring op en krijgen onder andere trainingen en taallessen.

*De tekst gaat onder de foto verder.

A Beautiful Mess_Credits Tony Dočekal_1
A Beautiful Mess in Amsterdam

Betaaloplossing

Een bedrijf met een goed verhaal dus. “We nemen altijd graag de tijd om onze missie aan gasten toe te lichten. Dan is het extra fijn als de bedrijfsvoering daaromheen efficiënt is ingericht,” vertelt Operational Manager Olivier Tuinier. Het SoftPOS-systeem van Eijsink, een betaaloplossing die geïntegreerd is in een mobiele kassa, helpt daarbij.

Tuinier: “De afstanden in ons bedrijf zijn best flink. Het kost veel tijd als medewerkers voor gasten op het terras steeds naar binnen moeten lopen om het pinapparaat te halen. Met dit systeem hebben ze een kassa én pinapparaat op zak. Een ander voordeel is dat medewerkers niet binnen aan de kassa bestellingen hoeven in te tikken, maar meteen alles op het terras kunnen invoeren. Zo komen de bonnen verspreid binnen bij de bar, in plaats van in pieken.”

Tuinier werkt al langer met de systemen van Eijsink: “Hun totaaloplossingen zijn top. Alle systemen – waaronder roosterplanning, kassa en betalingen – sluiten op elkaar aan. Bovendien hoef ik maar met één partij te schakelen.”

*De tekst gaat onder de foto's van  A Beautiful Mess in Amsterdam verder.

A Beautiful Mess_Credits Tony Dočekal A Beautiful Mess_Credits Tony Dočekal_4


Sneller werken

Ook Marlijn Drost, bedrijfsleider bij Hotel-restaurant De Vossenberg in Vierhouten is blij met de SoftPOS-oplossing. Het terras, met plek voor 130 gasten, is een grote trekpleister voor bezoekers van De Veluwe en fietsliefhebbers uit de regio.

Drost: “Op zonnige dagen is het hier superdruk. Alles wat we kunnen besparen op onnodige handelingen levert extra tijd op. Met het SoftPOS-systeem hoeven gasten en medewerkers bijvoorbeeld niet meer op elkaar te wachten voor het pinapparaat. Ook hoeft het bedrag niet ingetikt te worden op het apparaat; dat doet het systeem automatisch. Zoiets nam voorheen nooit veel tijd in beslag, maar het scheelt toch.”

De medewerkers zijn ook enthousiast: “Ze kunnen sneller werken, en het systeem is simpel in gebruik,” aldus Drost. Ze heeft inmiddels drie mobiele apparaten van Eijsink aangeschaft. Drost: “We hebben nu minder pinterminals nodig, dus we besparen ook nog geld!”

*De tekst gaat onder de foto's van De Vossenberg op de Veluwe verder.
De Vossenberg_Veluwe_Terras De Vossenberg_Veluwe_Personeel

Over SoftPOS

SoftPOS is de nieuwste module van booq POS, het kassasysteem van Eijsink. SoftPOS combineert bestellingen opnemen en afrekenen in één device. Dankzij de tap-to-pay functionaliteit betalen gasten door hun pinpas, smartphone of smartwatch aan de achterkant van de handheld te houden. Simpel, veilig en snel. Je betaalt geen maandtarief voor de SoftPOS functionaliteit. Je betaalt enkel voor de voltooide transacties, tegen interessante tarieven. Zo maakt Eijsink flexibel bestellen en betalen toegankelijk voor iedere ondernemer; groot en klein.

Eijsink_Adv_SoftPOS

Artikel delen