Het Nederlandse bedrijfsleven is slechts in beperkte mate klaar voor de toekomst. Bedrijven steken bijvoorbeeld meer energie in het voldoen aan de verwachtingen van de klanten dan in duurzaamheidsinitiatieven op de lange termijn. Ook het niet goed omgaan met cybersecurity is daar een van de redenen van. Het gratis e-book van het Fit For the Future-onderzoek van Vodafone Business, dat ondernemers wil helpen met nieuwe technologie, werpt licht op wat nodig is voor succes in de toekomst.
Vodafone Business ziet dat de meeste bedrijven stellen dat duurzaamheid weliswaar een strategisch doel voor hen blijft, maar dat hun inspanningen worden gehinderd door economische overwegingen. Ze zijn druk! Ze steken meer energie in het voldoen aan de verwachtingen van de klanten wat betreft snellere service en producten van hogere kwaliteit dan op duurzaamheidsinitiatieven op de lange termijn. Dat geldt niet voor Fit For the Future-bedrijven.
Bedrijven die FFTF zijn, scoren het hoogst op alle zes categorieën die de onderzoekers hebben gedefinieerd.
Vodafone Business heeft als missie om ondernemers te helpen succesvol te zijn in een steeds digitaler wordende wereld. Om dat te kunnen doen, willen we weten wat succes bepaalt, nu en in de toekomst. Elk jaar onderzoeken wij wat bepaalde bedrijven Fit For the Future (FFtF) maakt en waarom ze succesvoller zijn dan veel andere bedrijven. FFtF is een zakelijke succesfactor geworden.
Vodafone Business laat weten: “Als wereldwijd opererende, innovatieve speler in het dynamische IT- en telecomlandschap zien wij het als onze missie om ondernemers en beslissers rond technologie uit te dagen en te helpen om de nieuwste technologie te omarmen om zo slimmer te kunnen werken.”
VodafoneZiggo loopt voorop als het gaat om wereldwijde uitrol van de nieuwste technologie zoals 5G, IoT, security en SD-WAN. “Wij helpen deze technologie begrijpelijk te maken en concreet in proposities te vertalen die ondernemers helpen de uitrol en adoptie van technologie succesvol te laten verlopen."