Den Haag krijgt eerste luxe voco hotel
Den Haag centrum krijgt eerste Nederlandse luxe voco hotel met meer dan 200 kamers.
De InterContinental Hotels Group (IHG) en projectontwikkelaar UBM Development AG openen naar verwachting in 2020 het eerste voco hotel in Nederland. voco is het nieuwe merk in het hoge segment van IHG dat wereldwijd één van de grootste hotelbedrijven is. De samenwerking werd gister vastgelegd met een ondertekening door beide partijen. Het nieuwe hotel wordt gerealiseerd aan de Kneuterdijk 8 in het centrum van Den Haag.
Indrukwekkende locatie
voco The Haque vestigt zich in een historisch gebouw waar vroeger een bank gehuisvest was. Met een monumentale voorgevel uit de jaren ’20 van de vorige eeuw en een overweldigend atrium, is het pand aan de Kneuterdijk een indrukwekkende locatie. Alle originele historische elementen van de gevel blijven bewaard en worden zorgvuldig gerenoveerd. Het interieur en de meer dan 200 kamers en suites worden net zo inspirerend vormgegeven.
Een ontmoetingsplek voor iedereen
Het voco-hotel staat voor genieten van luxe in een relaxte en ontspannen sfeer. voco betekent ‘uitnodigen' of ‘samenkomen', afkomstig uit het Latijn. Het nieuwe concept combineert de informaliteit en charme van een individueel hotel met de kwaliteit en zekerheid van het wereldwijde en gerespecteerde merk IHG. De centrale ligging in de stad geeft directe toegang tot de winkelstraat Noordeinde en het omliggende voetgangersgebied. Op steenworp afstand vinden hotelgasten verschillende musea, parken en andere bezienswaardigheden. Ook de mensen die in de stad wonen en werken, zijn van harte welkom om er af te spreken en gebruik te maken van de toegankelijke horecamogelijkheden. Daarmee wordt het nieuwe hotel een openbare ontmoetingsplek voor iedereen.
Een betrouwbaar en bijzonder hotel
Mario Maxeiner, Managing Director Noord-Europa, IHG: "Dankzij deze ondertekening kunnen we in Den Haag het eerste voco-hotel vestigen op het Europese vaste land. Een belangrijk moment om een snelle groei van het voco-merk te realiseren sinds de lancering in juni vorig jaar. We zien veel mogelijkheden voor voco in Europa en zijn enthousiast om verder uit te breiden in de hele Europese regio. We kijken er naar uit om steeds meer mensen een betrouwbare en andere ervaring in een hotel te kunnen bieden."
Onderling vertrouwen
Ton Fransoo, Managing Director van UBM Development Netherlands B.V., zegt: "We zijn een ervaren en toonaangevende ontwikkelaar van hotels in Europa. In 25 jaar hebben we meer dan 50 hotels gerealiseerd. voco Den Haag is ons derde hotel in Nederland en een bijzonder project. Onze zakelijke relatie met IHG is vele jaren geleden begonnen en heeft al geleid tot de voltooiing van 14 hotels. Dat ze ook nu weer besloten hebben om met ons samen te werken voor hun eerste voco-hotel in Nederland, zegt veel over het onderlinge vertrouwen dat we hebben weten op te bouwen met de eerdere succesvolle samenwerkingen. voco past goed bij UBM omdat het staat voor individualiteit en wij, als ontwikkelaar, eisen de hoogste kwaliteit in termen van gastervaring."
Sterke groei in Europa
voco werd in juni 2018 gelanceerd door IHG en vertegenwoordigt het hogere segment hotels. De ondertekening voor de realisatie van voco in Den Haag volgt op de recente openingen van de eerste voco-hotels in de wereld: voco Gold Coast in Australië, voco Cardiff en voco Solihull in het Verenigd Koninkrijk. Met de ondertekening gister, wordt de sterke groei voor IHG's nieuwste luxe merk in de Hofstad in Europa voortgezet. Het concept van voco kan worden gebruikt voor nieuwbouw, maar het is ook als conversiemerk geschikt voor hoteleigenaars. Het versterkt het aanbod van IHG in het hogere segment van ruim 35 miljard euro, dat tegen 2025 met nog eens ruim 17,5 miljard euro zal groeien. Het nieuwe merk zal een aanzienlijke groei voor IHG met zich meebrengen, met de verwachting om de komende 10 jaar meer dan 200 voco-hotels te openen in aantrekkelijke stedelijke en recreatieve locaties zoals Den Haag.
Schrijf je gratis in voor onze nieuwsbrief en ontvang wekelijks:
- De nieuwste trends en ontwikkelingen binnen de Horeca
- Culinaire en interieur inspiratie
- Exclusieve content zoals: artikelen, interviews en ondernemersverhalen