Ierse PREM Hospitality zet voet in NL
Ierse specialist in Hospitality Management PREM Hospitality ziet in België en Nederland een goede basis voor 'short en long-stay' locaties voor Continentaal Europa. Met een stevige pipeline van 8 hotels verwacht het een sterke groei in de komende jaren.
PREM Group is sinds 1996 gespecialiseerd in het operationele beheer van hotels en appartementen voor eigenaars en investeerders. Sinds september 2019 behoren 11 Belgische en 2 Nederlandse vestigingen (meer dan 1.000 kamers) onder het nieuwe, overkoepelende management PREM Hospitality. Vanaf 2020 is een groei aangekodigd van het aantal kamers onder management door de opening van een aantal nieuwe locaties, voornamelijk in België en Nederland.
Duidelijk signaal naar investeerders
Het nieuwe merk ‘PREM Hospitality’ zorgt voor de betrokken vestigingen (in totaal goed voor 2.900 kamers) in de eerste plaats voor een vlottere herkenning en efficiëntere communicatie naar de verschillende doelgroepen toe. Het overkoepelende merk is meteen ook een duidelijk signaal naar potentiële partners en investeerders. “Tot nu toe waren wij nog een beetje een best kept secret” verklaart Bouke Koppert, Chief Operating Officer PREM Group Continental Europe. Koppert, die de leiding heeft over het 20-leden tellende team van hospitality experts in het Belgische Drongen (nabij Gent) heeft al meer dan twintig jaar ervaring in de hotelsector op de teller staan. Hij heeft de ontwikkeling van de branche van dichtbij kunnen meemaken en ook hoe de hospitality markt is uitgegroeid tot een winstgevend segment voor eigenaars en investeerders.
Internationale expertise met lokale verankering
“Quick wins zijn niet aan ons besteed” verduidelijkt Koppert . “Wij denken samen met eigenaars na over een zo goed mogelijke return en communiceren in totale transparantie. Het wederzijds vertrouwen mondt op termijn dan ook steeds vaker uit in de uitbreiding van de activiteiten met eigenaars”. Daarom gelooft hij ook niet in de paternalistische aanpak van grote groepen die geen lokale verankering hebben. Het feit dat PREM Hospitality vandaag naast locaties in Brussel, Antwerpen, Amsterdam en Rotterdam eveneens vestigingen heeft in middelgrote steden zoals Nieuwpoort, De Haan, Delft, Mechelen of nog Oudenaarde verklaart hij door de flexibele aanpak en inspanningen om optimaal rekening te houden met elke lokale eigenheid. “Wij werken nauw samen met de burgemeester, met lokale overheden, begrijpen bijvoorbeeld welk type restaurant nodig is of hoe het hotel er in die regio, die stad, die straat best uitziet”, vult Betty Houben, Director Sales & Marketing verder aan.
Nieuwe openingen
De passie straalt zeker uit in de toekomstplannen die PREM Group op het Europese continent op tafel legt, in het bijzonder in België, Nederland, Duitsland en Oostenrijk. Niet minder dan 8 nieuwe projecten staan er in de pipeline, goed voor een totaal van ongeveer 1.000 kamers of een verdubbeling van het portfolio voor PREM Hospitality Continental Europe, met onder meer de opening van Premier Suites Plus Amsterdam in het voorjaar van 2020 gelegen in 'The Hourglass' op de Amsterdamse Zuidas. Daarnaast voorziet de groep ook nog openingen in Brussel en Antwerpen in de nabije toekomst. Voor elke nieuwe vestiging kiest PREM Hospitality de beste partner wat betreft het werken met een franchisegever of een eigen merk zoals PREMIER SUITES. PREM Hospitality heeft goede relaties met o.a. IHG (InterContinental Hotels Group), ACCOR en Radisson Hotel Group. De flexibiliteit weerspiegelt zich ook in het type management-overeenkomst dat wordt afgesloten met de eigenaar/investeerder en welk dienstenpakket wordt aangeboden. Tegelijk blijkt de ondersteunde rol van een grotere, overkoepelende entiteit als PREM Group van doorslaggevend belang naar internationale investeerders toe. Met een lokaal team van onder meer specialisten in HR, marketing en sales, dat het PREM-DNA passend weet te vertalen naar regionale normen, houdt PREM Group steeds een voorsprong op lokale spelers in hospitality management die zich moeten beroepen op freelancers.
Evolutie Benelux markt
PREM Group heeft zich twintig jaar geleden al gegooid op de 'long-stay' markt op een moment dat weinig concurrenten oog hadden voor dit segment. Vandaag neemt de omvang van 'long-stay' dankzij de professionalisering van de sector sterk toe. Mensen reizen - vooral voor hun werk - langer waarbij veiligheid en comfort in dit type vestigingen enorm op prijs worden gesteld zoals het razendsnelle succes van PREMIER SUITES PLUS Rotterdam, een eigen merk van PREM Group, ook aangeeft. Koppert verwacht een vergelijkbare belangstelling voor dit type verblijven ook in de Benelux: “Je moet dit niet alleen zien in termen van aantal overnachtingen, maar de ruimte, de lounge, het gevoel thuis te zijn, zelf te kunnen koken bijvoorbeeld, met alle nodige diensten ter beschikking, valt steeds meer in de smaak bij de reizigers”. En dit type etablissementen blijkt ook voor hotel eigenaars een steeds rendabeler model te zijn.
Schrijf je gratis in voor onze nieuwsbrief en ontvang wekelijks:
- De nieuwste trends en ontwikkelingen binnen de Horeca
- Culinaire en interieur inspiratie
- Exclusieve content zoals: artikelen, interviews en ondernemersverhalen