Indonesia met franchise- en bezorgformule
Indonesia breidt uit met franchiseformule en bezorgdienst en zet in op traditioneel Indonesisch eten anno 2019.
Nadat Wai Man Lo de Satebar-formule verkocht in 2016, richtte hij zich na een rustperiode in 2018 volledig op de herintroductie van het familierestaurant van zijn vader. Restaurant Indonesia kreeg een pop-uplocatie aan de Coolsingel en een stek in de Foodhallen. Nu heeft het restaurant de uitbreiding van de franchiseformule, een high-end bezorgformule en een vega(n)vriendelijke uitbreiding van de kaart aangekondigd.
Warung Indonesia
De familie Lo sloot eind 2017 de deuren van het geliefde Indonesia aan het Rodezand waar zij 42 jaar met passie kookten voor een enthousiast vast en nieuwsgierig publiek. Op het plein voor metrohalte Beurs is restaurant Indonesia, nieuwe stijl, ondertussen een vast gegeven. Zelfde naam, nieuwe inzichten. Warung Indonesia, geïntroduceerd halverwege vorig jaar, werd een laagdrempelig eetconcept. Met dezelfde kwaliteit en enthousiasme in de keuken, maar zonder het tafellinnen. Dit bleek een schot in de roos. De Coolsingel werd een vaste stek vanuit waar ook bij de mensen thuis werden bezorgd.
In-house en high-end bezorgen
Nog voor het einde van het jaar openen er twee nieuwe franchise Warung Indonesia eethuisjes. Een op Zuid en een in Bergschenhoek. Op de verschillende locaties haal je dezelfde kwaliteit gerechten af die we al ruim 40 jaar gewend zijn. En met de high-end bezorgformule bezorgt Indonesia diezelfde kwaliteit tot aan de deur. Lo: “De kwaliteit die we willen bieden, kunnen we alleen garanderen als we het laatste stukje tot aan de deur ook op ons nemen. Met snellere levertijden, luxe packaging en een groter dekkingsgebied als gevolg. En dat alles op elektronische fietsen.”
Traditioneel recept maar dan licht en gezond
Nederland is al jaar en dag bekend met de Indonesische keuken. Om ook aan de huidige wensen van de gast te voldoen werd de menukaart uitgebreid met vegetarische en veganistische versies van traditionele Indonesische gerechten. “Mensen willen graag lichter en gezond eten. Buiten de deur of wanneer ze eten laten bezorgen. Met onze toevoegingen aan de kaart, zoals een vegan rendang, is nu ook de Indonesische keuken een bewuste en gezonde optie.”
Ook op de B2B-markt
Naast de consumenten wilt Lo Indonesiagerechten ook onderbrengen bij groothandels, supermarkten, binnen de retail en op evenementen. Zodat we niet alleen thuis, maar ook op een festivals kunnen genieten van de sauzen en sateetjes van Indonesia.
Schrijf je gratis in voor onze nieuwsbrief en ontvang wekelijks:
- De nieuwste trends en ontwikkelingen binnen de Horeca
- Culinaire en interieur inspiratie
- Exclusieve content zoals: artikelen, interviews en ondernemersverhalen