De 65e editie van BBB Maastricht was een groot succes en laat consistentie in groei zien. Meer dan 400 exposanten zorgden voor een beursvloer in het MECC bomvol inspiratie op het gebied van (non)food, drinks en gastronomie.
Er was vooral aandacht voor innovatie en culinair talent. De toon is gezet voor de volgende editie van BBB van 5 t/m 7 oktober 2020 in MECC Maastricht.
Trots
Beursmanager Erik Stroink kijkt tevreden terug op deze editie. “Ik ben vooral trots op wat we met het hele team weer hebben neergezet in MECC Maastricht. De 65e editie is een mijlpaal en blijft in mijn geheugen gegrift. De reacties en cijfers zeggen genoeg. Dit maakt mij zeker enthousiast om volgend jaar deze editie weer te overtreffen.”
Groei en succes van BBB Maastricht
Stroink: “Het beursoppervlak is met maar liefst 15% gegroeid, de masterclasses waren druk bezocht en nieuwe onderdelen als het innovatieplein en inspiratieplatform Folie à Deux trokken volop de aandacht van bezoekers. Daarnaast zien we dat er steeds meer aandacht komt voor het hogere gastronomische segment.” Geen succesvolle beurs zonder tevreden klanten. De reacties liegen er niet om: “mooie bedrijven aanwezig”, “culinair genieten van en geïnspireerd raken door top chefs en wijnexperts”, “kwalitatief publiek”, “de crème de la crème”, “hier moet je zijn”, “ideaal platform om business te doen in een een bourgondische setting”.
Chefs Battle
Als platform juicht BBB Maastricht initiatieven die de succesvolle ontwikkeling van de horecasector bevorderen toe. Een voorbeeld daarvan zijn de kookwedstrijden tijdens de BBB. In Chefs Battle draaide alles om jong culinair talent. Drie dagen lang werd er gebatteld. Maandag zeven oktober stond kalfsvlees op het menu, georganiseerd door VanDrie Group.
Culinair Talent van Limburg
Dag twee en drie stonden in het teken van de voorronden van 'Het Culinair Talent van Limburg', een samenwerking tussen BBB, Chapeau en Foodlab Limburg. De finalisten gaan door naar de volgende ronde op maandag 27 januari 2020 in de Oranjerie in Roermond. “Om relevant te zijn en blijven binnen de horecabranche moeten onze voelsprieten continu aan staan. We zijn zichtbaar en het hele jaar betrokken bij de horecasector. Daarom organiseren we kookwedstrijden zoals Chefs Battle. Dat is het succes van BBB Maastricht. Alles voor meer horeca succes,” aldus Erik Stroink.