Maandagnacht sloot visrestaurant Pesca, dat best Hospitality Concept werd tijdens de Entree Awards, de lopende crowdfundingcampagne af. Met succes wist het restaurant €761.046 op te halen: 152% van het beoogde minimumbedrag. Pesca heeft hiermee het record van platform CrowdAboutNow verbroken en is daarbij ook het eerste restaurant in Nederland dat via crowdfunding ooit zo'n hoog bedrag wist op te halen.
"Een horecabedrijf dat €761.046 ophaalt via ons platfrom, dat is uniek", zegt Mark Laagewaard, directeur CrowdAboutNow. "Zeker omdat bij CrowdAboutNow investeerders niet intekenen op basis van rendementen en zekerheden. Het succes van de Pesca campagne laat echt de kracht zien van het netwerk van Jos, Sven en het team en het geloof van deze groep mensen in hun concept en groeiplannen."
Toekomstplannen
Op 17 mei vierde restaurant Pesca het 2-jarig bestaan met een groots evenement in het Vondelpark dat ook de lancering van de nieuwe crowdfunding campagne was. De campagne werd met 152% van het minimumbedrag afgesloten. Dit houdt in dat het visrestaurant €761.046 heeft opgehaald om de eerste stappen te zetten om de toekomstplannen te kunnen verwezenlijken.
Toekomstplannen
Met de opgehaalde crowdfunding wil Pesca eerst een nieuwe locatie in Amsterdam openen. Ze beschouwen het huidige restaurant als een ‘testcase’ waarin de afgelopen 2 jaar het concept kon worden ge-finetuned. De nieuwe, grotere locatie wordt in die zin gezien als de ‘showcase’, waar het Pesca-concept vanaf het eerste moment moet staan als een huis. Ook wil het restaurant de eerste stappen zetten om een internationaal begrip te worden door een locatie te openen in Berlijn. Het team gelooft dat het concept goed bij bovenstaande stad zal passen en hebben een grote Duitse partner in de arm genomen om dit te kunnen verwezenlijken.