Unilever in zee met Deliverect voor ijs

Unilever in zee met Deliverect voor ijs

Unilever kiest voor een samenwerking met Deliverect om de thuisbezorging van ijs verder uit te breiden. 

Unilever wil een verbeterde online bestelervaring creëren voor consumenten die Ben & Jerry’s aan huis laten leveren. De multinational bundelt daartoe voortaan de krachten met Deliverect. Deze Gentse start-up stuurt verkoopgegevens van Unilevers bezorgpartners, zoals Uber Eats en Deliveroo, rechtstreeks door naar de ERP-systemen van het bedrijf. De consistentie van de online klantervaring wordt zo vergroot. 

Kortere keten 

Om ervoor te zorgen dat klanten hun favoriete ijsjes van Ben & Jerry’s tegen de beste prijs ontvangen, verkort Unilever de keten tussen de consumentenvraag en het aanbod van de fabrikant. “Het is een heuse opdracht om onze voorraden te beheren, omdat ze verspreid zijn over duizenden kleine diepvriezers over de hele wereld,” zegt Rachelle Schuimer, Global Lead Digital Store & Journey UnileverNOW van Unilever. “De enige manier waarop voorraadbeheer voor ons zelfs maar mogelijk wordt, is door onze online sales in realtime te kunnen volgen.” Met de ondersteuning van Deliverect kan Unilever nu zelf haar online aanbod aanpassen en publiceren op de verschillende bezorgplatformen, en dat voor duizenden locaties wereldwijd. Deliverect is een Belgisch SaaS-bedrijf dat thuisbezorging vereenvoudigt voor allerhande voedingsbedrijven. De Gentse start-up koppelt daartoe bezorgplatformen van derden rechtstreeks aan het kassa- of ERP-systeem van bedrijven. Alle online bestellingen kunnen zo centraal beheerd worden, wat de operationele efficiëntie en klanttevredenheid verhoogt. Deliverect wil restaurants en voedingsbedrijven dichter bij hun klanten brengen en zo hun onderlinge band versterken. Het softwarebedrijf is wereldwijd aan een opmars bezig en heeft ondertussen niet alleen restaurants, maar ook internationale ketens en andere ondernemingen in de voedingssector in hun klantenbestand. 

  

Artikel delen