Nieuw online platform voor personeel
Freely, een nieuw platform voor freelance horeca personeel, speelt in op de toenemende personeelsbehoefte binnen de horecabranche.
Freelancers kunnen bij Freely direct aan de slag en het platform probeert ook juist diegenen te bereiken die zich nog niet of nauwelijks op de arbeidsmarkt bevinden. Gewone mensen, met een horeca verleden, die af en toe eens een dienst willen draaien, wanneer hun agenda dat toelaat. Mensen die geen vaste dagen in de week tijd hebben en niet de mogelijkheid hebben om op vaste dagen ingepland te worden door een part time baan, maar zelf hun werkuren willen bepalen. Het online horeca platform Freely biedt juist deze mogelijkheid.
Freely is een groot online horecaplatform waarbij werkgevers kortlopende opdrachten (shifts) van gemiddeld 8 uur per dag kunnen plaatsen, de horeca ondernemer mag zelf bepalen welk tarief wordt gehanteerd. Daarnaast kunnen zij aangeven waar een freelancer aan moet voldoen. Hoeveel jaar ervaring, voorkomen en vaardigheden, zodat er een duidelijk profiel ontstaat van freelancers die goed binnen zijn/haar team passen. Freelancers kunnen op deze shifts reageren, de ondernemer ziet de profielen van de kandidaten en kiest degene uit die het beste binnen zijn functieomschrijving past. Freelancers hebben bij Freely ook de mogelijkheid om te kiezen voor pensioenopbouw / vakantiegeld en ziektekostenverzekering.
Horecaondernemers zien de service van Freely langzaam verbeteren Zo is onlangs de ontwikkeling van een “No Show” dienst geïntroduceerd. Als de freelancer op het laatste moment verhinderd is voor de shift, dan krijgt de ondernemer na aanvang van de shift, een mogelijkheid om dit via het platform kenbaar te maken. Automatisch wordt er een sms bericht verstuurd naar freelancers die zich bij ons hebben opgegeven voor spoeddiensten. Om dit extra aantrekkelijk te maken voor de freelancer, krijgt hij/zij een extra spoedfee van €.3,00 per uur bovenop zijn/haar reguliere uurloon voor de shift.
Daarnaast start binnenkort de Freely Academy. In samenwerking met de Gemeente Gouda wordt een re-integratie traject vanuit de Bijstand opgezet en zo aan de slag gaat met het opleiden van keukenpersoneel.
Schrijf je gratis in voor onze nieuwsbrief en ontvang wekelijks:
- De nieuwste trends en ontwikkelingen binnen de Horeca
- Culinaire en interieur inspiratie
- Exclusieve content zoals: artikelen, interviews en ondernemersverhalen