Met 7 restaurants en 2 to-go locaties is Pavarotti een bekende horecaspeler in steden in Zuid-Holland. De Italiaanse keten wordt geleid door ondernemersfamilie Bogaart. Van ontbijt tot diner kunnen gasten bij Pavarotti terecht voor pasta, pizza en andere Italiaanse klassiekers. Via Bazz E-bikes kwamen zij bij het aantrekkelijke exclusieve aanbod van Sligro om e-bikes te leasen. We vroegen hoe dat is gegaan.
De afgelopen jaren groeide bezorging uit tot een belangrijke tak binnen Pavarotti, vertelt Don Bogaart: “Zo’n 30% van onze omzet komt nu uit bezorging. Al voor de uitbraak van corona zijn we aan de slag gegaan met to-go, en tijdens de lockdowns hebben we dit verder uitgebouwd. De helft van de orders bezorgen we zelf, de andere 50% organiseren we met bezorgplatforms.”
Het duurde even voordat Bogaart een e-bikeleverancier vond die matchte met zijn wensen: “Het is een cowboywereld, met partijen die hun afspraken niet nakomen of geen goede voorwaarden bieden. Bovendien dekken veel aanbieders alleen schade aan de fiets. Wij verzekeren ook de medewerkers ín de restaurants, dus willen dit ook voor onze bezorgers goed regelen. Voorheen moesten we daarvoor een losse polis afsluiten.”
Bazz E-Bikes bouwt enorm sterke e-bikes die hufterproof zijn. Met hun unieke Bazz E-bikes As A Service concept zorgen zij er te alle tijde voor dat jij of jouw werknemers over een werkende e-bike beschikken. De e-bikes van Bazz zijn uitermate geschikt voor de maaltijd-en boodschappen bezorgmarkt en komt voor Sligro klanten standaard uitgerust met zeer krachtige 806 Wh batterij.
Bogaart ging op zoek naar een betrouwbare leverancier van e-bikes die ook de fietsers zelf verzekert: “We hebben in één jaar al met drie verschillende partners samengewerkt, maar zij voldeden niet aan onze wensen. Toen kwam Bazz E-bikes op ons pad. Het totaalpakket sprak ons erg aan: goede fietsen, een uitgebreid verzekeringspakket waarin ook de bezorgers verzekerd zijn, én de prijs is gunstig.” “Al met al is zo’n bezorgdienst namelijk best een duur geintje, met personeelskosten, fietsen, onderhoud en verzekeringen van de e-bike en bikers. We zijn dus met Bazz E-bikes in zee gegaan. Inmiddels rijden er 26 e-bikes – zes tot acht per zaak – op de weg.”
*De tekst gaat verder onder de foto
Voor Bogaart is de bezorging niet langer een hoofdpijndossier sinds hij samenwerkt met Bazz E-bikes: “De e-bikes zelf bevallen goed, ook bij onze fietsers. En het onderhoud wordt zeer serieus genomen. Mocht er een trapper losgaan of versnelling kapot zijn, dan staat de technische dienst van Bazz E-bikes snel paraat.
“De lijnen in het bedrijf zijn kort, dus dit soort issues zijn altijd binnen no-time geregeld. Ook zijn de fietsers nu verzekerd, erg fijn. En we betalen slechts dertig euro per week per fiets, inclusief totaalverzekering en onderhoud. Dankzij deze partner kunnen we onze bezorgdienst nog verder uitbouwen.”