promotioneel
De samenwerking tussen betaalapp Tikkie en de QR-bestel-app Butlaroo biedt horecaondernemers een oplossing voor de tijdsdruk en het personeelstekort in de horeca. Hoe het werkt? Gasten bestellen met een QR-code van Butlaroo en betalen met een Tikkie. Gemak voor je gasten en voor jezelf een snellere doorloop van tafels, meer tijd voor persoonlijke service en een hogere upsell!
Je gasten hoeven niet te wachten op een medewerker om eten of drinken te bestellen. Met hun telefoon scannen ze de QR-code op de tafel. In het overzichtelijke menu met foto’s, tekst en video’s vinden je gasten snel wat ze nodig hebben. Ook als ze iets willen bijbestellen.
Wachten op de rekening is verleden tijd. Ze rekenen zelf af met Tikkie en geven fooi als ze dit willen. We zien dat mensen vooral meer uitgeven als ze steeds direct afrekenen. Dit komt doordat ze de pijn van het betalen dan veel minder voelen. Daarvoor hebben ze de Tikkie app niet eens nodig. Met deze alles-in-één-oplossing krijgt je personeel meer tijd voor de rol van gastheer of -vrouw.
Duizenden horecaondernemers gebruiken de bestelapp van Butlaroo al en dat levert extra omzet op. De gemiddelde extra omzet door consistente en slimme upsell via het platform is ongeveer 15%. Ook horecazaak Vapiano, een keten met tien Italiaanse restaurants in Nederland, is enthousiast. “Sinds we werken met Butlaroo merken we dat de gemiddelde besteding omhoog is gegaan. Mensen zien toch alle opties en voegen dan sneller allerlei extra’s toe. Ook zijn ze vaker geneigd meer fooi te geven als dat direct en digitaal kan”, vertelt Roselie van der Valk, managing director van Vapiano.
Dat Vapiano en vele andere horecaondernemers enthousiast zijn, is logisch. Sinds de start in 2013 biedt de app Butlaroo veel opties. Denk aan bestellen met QR-code, zelfbedieningskiosken, afhalen en bezorgen. Het mooie is dat je álle mogelijkheden kunt gebruiken. Ook als je een kleine zaak hebt. De prijs hangt namelijk af van het aantal tafels.
Online bestellen en betalen zorgt ervoor dat je minder personeel nodig hebt om alle tafels te overzien. Ook doe je makkelijker meer bestellingen per uur. Het systeem van de app is volledig geautomatiseerd, waardoor de kans op fouten en miscommunicatie afneemt. Dat is natuurlijk goed voor de gasttevredenheid.
Daarnaast zie je direct hoe de zaken gaan met alle data overzichtelijk op een presenteerblaadje. Met het Butlaroo dashboard zie je namelijk alle bestellingen en betalingen. Zo hou je altijd overzicht. Ook beheer je hiermee jouw bestelomgeving, zoals QR-codes aanmaken en bestellocaties instellen. Kortom, een waardevolle toevoeging voor horecaondernemers die willen investeren in de toekomst.
Als laatste voordeel noemen we graag nog de dynamische menukaart. Met deze kaart stuur je meer dan anders op marge en bederfelijkheid van eten. De houdbaarheidsdatum wordt gecombineerd met producten waar hoge marges op zitten. Dit zorgt niet alleen voor lagere kosten maar ook voor hogere omzetten!
Met Butlaroo en Tikkie maak je het leven een stuk leuker en makkelijker voor je gasten én jezelf. Het menu bekijken, bestellen en betalen gaat supersimpel met de telefoon via de webapp. Geen download of registreren nodig. Benieuwd? Lees hier meer.