promotioneel
Rabauw Craft Beer: 'Campagne met QR-posters gaat ons lunch-aandeel een boost geven'
Rabauw Craft Beer: 'Campagne met QR-posters gaat ons lunch-aandeel een boost geven'
Rabauw Craft Beer: een biermerk dat nét even anders is. Want naast bier brouwen en een pub runnen geeft de Brabantse horecaonderneming ook ruimte aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Out of the box denken en vernieuwend te werk gaan zit dan ook in het DNA van het bedrijf. Werken met QR-bestelsysteem Orderli past daarbij, meent oprichter en mede-eigenaar Gijs Verhagen.
Met een passie voor bier en een drive voor sociaal ondernemen werd in 2019 brouwerij Rabauw Brew opgericht. “Het perfecte plaatje – zoals een flitsende carrière – is niet voor iedereen weggelegd”, stelt Gijs Verhagen, die samen met Rik Feijen en Ad eigenaar is. “Iets doen voor mensen met een rugzakje, oftewel degenen die een afstand hebben tot de arbeidsmarkt, is bij Rabauw heel belangrijk. Want wij vinden: werk moet er zijn voor iedereen, ongeacht je achtergrond”
Opschalen noodzakelijk door succes
Het sociaal ondernemen doet geen afbreuk aan de kwaliteit van het product, benadrukt Verhagen. “Dat moet gewoon keigoed zijn; niets voor niks hebben we een passie voor ambachtelijk bier met lekker veel hop.” Een formule die vanaf dag één aanslaat, met als gevolg dat er in oktober 2021 wordt opgeschaald. Het monumentale pand in Gemert is omgetoverd tot Bierwinkel en Brouwlab, terwijl er in Eindhoven op het voormalig Philips industriegebied Strijp-S naast de brouwerij ook een bijpassende horecagelegenheid bij is gekomen: Rabauw Brewpub. Hier kunnen gasten zeven dagen van de week terecht voor verschillende Rabauwse biertjes, evenals een goede kop koffie, lunch, diner en verschillende (borrel)hapjes.
Gebruiksvriendelijk systeem voor gasten en gebruikers
De komst van een eigen brewpub betekende voor Rabauw ook het begin van een samenwerkingsverband met QR-bestelsysteem Orderli. “Ik geloof dat technologie nog veel meer geïmplementeerd mag worden in de horeca. Een online QR-bestelsysteem past daarbij”, meent Verhagen. “Het maakt het werken namelijk makkelijker, zodat we onze gasten meer persoonlijke aandacht kunnen geven. Ook prettig: de support is in orde, we worden altijd snel geholpen. Verder is het systeem zowel voor ons als de gasten heel gebruiksvriendelijk. Als Rabauw willen we een totaalconcept neerzetten, dan is het prettig dat je het design van het QR-bestelsysteem zelf kunt aanpassen en vormgeven. Alles moet immers wel bij elkaar passen.”
Inspelen behoefte zakelijke lunchgast
Dat Orderli ook mee kan denken bij nieuwe bedrijfsconcepten, vindt Verhagen het grootste pluspunt. Zo werd er samengewerkt qua untappd integratie én werd er samen gekeken hoe het lunch-aandeel geboost kon worden. “We zitten hier namelijk in een gebied met veel bedrijven om ons heen. Hoe kunnen we inspelen op de behoefte van de zakelijke lunchgast?”
Lunchcampagne met QR-posters
En zo werd er samen met Orderli een speciale lunchcampagne bedacht en gelanceerd. “Er zijn posters en flyers gemaakt en verspreid bij de bedrijven, met daarop de boodschap dat je bij ons snel, gemakkelijk en gezond kunt lunchen”, licht Verhagen toe. “Deze zijn voorzien van een QR-code, zodat de bedrijfsmedewerkers simpelweg door te scannen gelijk in ons systeem terechtkomen en een tijd kunnen kiezen om te komen lunchen, plus alvast hun lunchgerecht kunnen uitkiezen. Zodat zij eenmaal bij ons direct kunnen aanschuiven en geen kostbare tijd verliezen. De campagne is net van start gegaan, dus het nog even afwachten hoe het gaat uitpakken. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het een succes wordt!”
Schrijf je gratis in voor onze nieuwsbrief en ontvang wekelijks:
- De nieuwste trends en ontwikkelingen binnen de Horeca
- Culinaire en interieur inspiratie
- Exclusieve content zoals: artikelen, interviews en ondernemersverhalen