Hans Kempers opende Restaurant Vroeg in Bunnik vijftien jaar geleden. Nog steeds is de veelzijdige horecalocatie, dat ook bekendstaat om de eigen bakkerij, een succes. Om dat ook te blijven – nu en in de toekomst – zijn moderne (AI-)toepassingen essentieel, meent bedrijfsleider Harold Wennink.
Toen Harold Wennink veertien jaar geleden op zoek was naar een nieuwe uitdaging, raakte hij geïnspireerd door horecaondernemer Hans Kempers. Kempers had een monumentale boerderij uit 1599 in Bunnik omgetoverd tot een veelzijdige horecalocatie.
“Het idee van Vroeg was vanaf de start in 2010 om alles zelf te maken, van het brood tot het koekje bij de koffie,” zegt Wennink. “Daarbij koken we zonder poespas en zo duurzaam mogelijk, met de beste lokale ingrediënten. Tegenwoordig is dat een trend, maar toen was het nog vernieuwend. Ik geloofde meteen in dat verhaal.”
Eveneens een verhaal dat bij gasten aanslaat. Al jarenlang weet een breed publiek het restaurant en het bijhorende landgoed en de vergaderzalen te vinden. Of het nu om ontbijt, koffie, lunch, borrel, diner of (zakelijke) events en buitenbarbecues gaat, bij alles is er een hoofdrol voor vers en lokaal. Daarbij staan ambachten centraal.
Zo kent Vroeg een eigen bakkerij en brengen jagers vlees en wild in één stuk binnen. “Dat snijden we vervolgens zelf en laten dat rijpen in onze eigen droogkast”, aldus Wennink. “Daarnaast zijn we een leerbedrijf, want kennisoverdracht is cruciaal om ambachten te behouden.”
*De tekst gaat verder onder de afbeelding.
Ook onderhoudt Vroeg nauwe banden met lokale leveranciers en boeren. Dit persoonlijke contact draagt niet alleen bij aan de plaatselijke economie, maar is ook terug te zien aan de biodiversiteit op het bord. “We kijken steeds vaker naar producten die normaal van ver komen, maar die ook hier verkrijgbaar zijn. Zo halen we nu mozzarella van boeren uit de buurt en gebruiken we Hollandse soja,” aldus Wennink.
Om duurzaam en creatief te blijven werken én toekomstbestendig te zijn, zijn moderne technologieën essentieel, meent de bedrijfsleider. “We blijven trouw aan de visie van Vroeg die vijftien jaar geleden ontstond, maar door de implementatie van moderne toepassingen kunnen we verder groeien. Guestplan en AI helpen ons bijvoorbeeld bij het reguleren van de gastenstroom en verbetert de algehele gastbeleving.”
*De tekst gaat verder onder de afbeeldingen.
Een belangrijke bijdrage aan die groei en modernisering is de overstap naar het online reserveringssysteem Guestplan. Sinds augustus werkt Vroeg met dit systeem, dat beter aansluit op hun kassasysteem en zaalreserveringen. “Ons oude systeem liep vast en werkte niet meer goed samen met andere systemen. Guestplan bleek wel goed te koppelen, waardoor we nu zeker een paar uur per week besparen. Waardevolle tijd die we kunnen besteden aan onze gasten en kerntaken.”
Volgens Wennink is het nieuwe systeem niet alleen efficiënt, maar ook gebruiksvriendelijk. “En als we hulp nodig hebben, is de ondersteuning altijd beschikbaar. Ook de mogelijkheden voor upselling, zoals activiteiten, evenementen of promoties, zijn een groot pluspunt. Ik kan het iedereen aanraden!”
Lees ook
Villa la Ruche Voorburg: 'Til je business next level met een reserveringssysteem'
Lees meer