Als nieuwe beursmanager is Slachter eindverantwoordelijk voor zowel de sales als de productie, programmering en marketing van de beurs en het interactieve horecaplatform verbonden aan BBB Maastricht. Belangrijkste doelstelling voor komende jaren is de kwaliteit van de vakbeurs nog verder verhogen en meer lading geven aan de BBB Maastricht belofte ‘More Horeca Success’ voor de horecaondernemer.
Slachter heeft jarenlange ervaring in de horecabranche en heeft in haar carrière een breed landelijk netwerk opgebouwd. In haar laatste functie was zij als National Accountmanager werkzaam bij Smit & Dorlas en verantwoordelijk voor behoud en uitbreiding van Horecaketens in Nederland. Exposanten en bezoekers hechten steeds meer waarde aan beleving en het inspelen op individuele behoeftes wordt steeds belangrijker, waarbij innovatie en actuele thema’s als duurzaamheid, veranderende klantbehoefte en (gebrek aan) personeel een prominente plek krijgen op de beurs en in de programmering van BBB.
Tijdens BBB Maastricht ontmoeten horecavakgenoten elkaar en exposeren aanbieders in de categorieën ‘Food, Drinks en Non Food’ hun producten en diensten. De beurs staat bol van de beleving met doorlopend culinaire demonstraties door internationale (sterren)chefs, inspirerende masterclasses, kookwedstrijden en workshops. Naast de jaarlijkse vakbeurs, biedt BBB een platform waar vakgenoten elkaar kunnen ontmoeten, van elkaar kunnen leren en goede zaken met elkaar kunnen doen. Zo is er Les Amis GastrEUnomiques, een netwerkclub bestaande uit ondernemers in de Limburgse en Euregionale hospitality branche, een BBB Academy en worden er onder de noemer BBB On Tour verschillende inspiratiesessies georganiseerd verspreid over het jaar.
Voormalig beursmanager Erik Stroink legt na bijna tien jaar zijn functie neer en zal zijn carrière elders voortzetten. Onder leiding van Stroink groeide BBB Maastricht uit tot een toonaangevende beurs met een uitgebreide randprogrammering. Daarnaast was hij, samen met zijn team, verantwoordelijk voor de transformatie van BBB Maastricht als driedaags horeca-event naar een platform dat zich gedurende het hele jaar inzet voor het succes van de horecaondernemer. BBB Maastricht wordt 12 t/m 14 oktober voor de 66ste keer georganiseerd in MECC Maastricht.