Slimme horeca-app Wizzflix zorgt voor 12% meer omzet

Wizzfix app voor de horeca

Slimme horeca-app Wizzflix zorgt voor 12% meer omzet

Horeca-uitzendbureau Mise en Place, restaurantketen ’t Zusje, bierbrouwer Royal Swinkels en Swissotel maken er al gebruik van: Wizzflix, een handige app om horecamedewerkers productiever en gemotiveerder te maken. “Omdat de drank- en menukennis bij het personeel toeneemt, stijgt ook de omzet", vertelt mede-eigenaar Job Hoefs.

Wat is Wizzflix precies?

Hoefs: “Wizzflix is een programma via de app om productieve en gemotiveerde medewerkers te krijgen binnen horecabedrijven. Dat doen we door middel van leren, communiceren en uitdagen. Leren draait om het inwerken van medewerkers, waarbij het doel is om nieuwe mensen in dertig dagen productief te maken. Het programma bestaat uit zo’n 450 korte video’s. Met daarin uitleg over bijvoorbeeld: hoe tap ik een biertje? Hoe maak ik een cappuccino? En hoe werkt de psychologie achter upselling? Maar je vindt er ook tips en tricks over leidinggeven."

'Medewerkers worden uitgedaagd om mee te denken over onderwerpen'

"Via de tijdlijn en ChatPro kunnen er mededelingen worden gedaan of gechat, zoals over random-onderwerpen als de nieuwe menukaart of nieuwe gerechten. Zo worden medewerkers uitgedaagd om mee te denken over bepaalde onderwerpen. Bij WhatsApp verlies je al snel het overzicht, terwijl ChatPro ervoor zorgt dat je onderwerpen kunt clusteren.”

Voor wie is Wizzflix bedoeld?

“Onze klantenkring is heel divers. Als een eigenaar zelf op de werkvloer staat, dan kan hij nieuw personeel natuurlijk zelf opleiden, maar zodra er meer vestigingen of meer lagen tussen zitten, dan kan dit voor een horecabedrijf een handige tool zijn."

"Inmiddels werken zo’n 450 horecazaken met Wizzflix, onder wie bierbrouwer Royal Swinkels, horeca-uitzendbureau Mise en Place en restaurantketen ’t Zusje. Onze app telt momenteel 65 duizend gebruikers. We leveren gepersonaliseerd maatwerk, met een outlook in de stijl en kleuren van elk bedrijf. Daardoor voelt het echt als je eigen app.”

*Tekst gaat verder onder de foto.

Wizzflix-app-voor-horeca (2)

Meer weten?

Start ook met de all-in-one app Wizzflix voor gemotiveerde en productieve teams. Lees meer en klik op de link hieronder.

Klik hier voor meer info

Wat zijn de voordelen van Wizzflix?

“Omdat de drank- en menukennis bij het personeel toeneemt, zie je ook dat de besteding van gasten omhoog gaat. Uit onderzoek blijkt dat de omzet na het gebruik van Wizzflix met twaalf procent stijgt. Ook het werkplezier gaat omhoog, waardoor het personeelsverloop minder wordt.”

Wie heeft Wizzflix opgericht?

“Renee Notermans en ik zijn de bedenkers van Wizzflix. We hebben allebei een achtergrond in de horeca. Acht jaar geleden namen we voor de grap een filmpje op om te laten zien hoe je een vuilniszak vervangt. Dat sloeg enorm aan. Zeven jaar geleden begonnen we met het maken van video’s, en later kwam daar een eigen app bij die volledig aansluit op de doelgroep in de horeca. Renee heeft meer met de kennisoverdracht en de it-kant, ik zit meer op de inhoud van het programma.”

'Uit onderzoek blijkt dat de omzet 12 procent stijgt'

Tot slot: wat kost het gebruik van Wizzflix?

“Het kost zes euro per medewerker per maand, maar dat bedrag daalt naarmate er meer medewerkers gebruik van maken. Tijdens een demo krijgen horecabedrijven inzicht in de return-on-investment, zodat ze kunnen zien hoeveel elke geïnvesteerde euro opbrengt.”

Wizzflix-Visual-Leren-Communiceren en Uitdagen

Artikel delen