Stuur keuzes van gasten met hulp van neuromarketing: zo verleid je het brein

Club Cabo - Zandvoort
Gepubliceerd op: 12 maart 2025

Stuur keuzes van gasten met hulp van neuromarketing: zo verleid je het brein

Een extra rondje lopen met een dienblad vol spritzers en borrelbites doet wonderen voor de bestedingen op je terras. Net als de juiste muziekkeuze en een kaartje op tafel met een motion graphic van een cocktail. Met technieken uit de neurowetenschap zijn de keuzes van gasten te sturen. “De bestelling letterlijk herhalen kan 30% meer fooi opleveren. Een mooie wake-upcall voor je team.”

 

Tekst: Kristi Houtkamp

Foto ’s: o.a. Pim Ras, Sharman Media, Nina Slagmolen
Hoofdfoto: Club Cabo in Zandvoort

 

Per dag maken we 35.000 keuzes, blijkt uit onderzoek. Het grootste deel van onze keuzes komt onbewust tot stand en wordt gestuurd door emotie. “De keuze van gasten voor een gerecht, een drankje of zelfs een restaurant zijn met neuro-marketing te beïnvloeden in jouw voordeel”, zegt Elles van der Vleuten van RocketScience Horeca. Hoe pak je dat aan? Hoe trek je meer gasten naar je terras en geef je je omzet een boost?

Meer lezen?

Wil jij meer lezen over hoe je gasten kan verleiden met neuromarketing? Abonneer je dan nu op Entree Digitaal, en lees alle exclusieve artikelen!

Kies een abonnement

Artikel delen