Marges staan onder druk, personeelskosten zijn hoog en consumentbestedingen veranderen. The Harbour Club wil de horecabranche vernieuwen en start direct met dynamic pricing. Op minder druk bezochte dagen krijgen gasten een scherpere prijs.
Foto: The Harbour Club in Rotterdam
Op de meest drukbezochte momenten is er geen ruimte voor prijsvoordeel. Op rustigere dagen zoals maandag tot en met woensdag en sommige zondagen zijn er volop mogelijkheden en kan het voordeel oplopen van 10 tot 20 procent ten opzichte van reguliere prijsstelling. Exacte pricing informatie vragen gasten op via de website.
Eigenaar Richard van Leeuwen licht toe: “Een steak of een glas wijn hoeft niet altijd hetzelfde te kosten. Op een rustige maandagavond waar we toch het personeel hebben staan en de koeling gevuld is, kan het voor minder weg dan op een drukbezochte zaterdagavond.” In het restaurantwezen zorgt deze stap voor een revolutie in Nederland, hoewel consumenten al gewend zijn aan flexibele prijzen in andere sectoren zoals de luchtvaart en hotellerie. De huidige prijsbewuste consument is altijd op zoek naar de beste waarde voor zijn geld.
De introductie van dynamic pricing markeert een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van The Harbour Club. Director of Food & Beverage Nick ten Hove licht toe: “Ondanks lagere marges kunnen we dankzij slimme omgang met waste management toch de gewenste resultaten behalen.”
The Harbour Club heeft zes vestigingen in Amsterdam-Oost en -Zuid, Den Haag, Eindhoven, Rotterdam en Vinkeveen. Daarnaast beschikt het merk ook over een eigen theater in Amsterdam-Oost: The Harbour Club Theater waar o.a. de eigen productie VEGAS met Hans Klok als main act van de show wekelijks te zien is. Alle restaurants hebben dezelfde Harbour Club touch met een blend tussen industrieel en fashionable chic met unieke muurschilderingen van neo-popart kunstenaar Selwyn Senatori.