Vier dagen Radio Horeca: ‘We waren even de huiskamer voor de horeca’

Vier dagen Radio Horeca: ‘We waren even de huiskamer voor de horeca’

Afgelopen week organiseerde Bidfood Radio Horeca, vier dagen lang verschillende shows met vrienden uit de branche. Hoe is het geweest? Een terugblik met Laurens Claassens, Marketing Manager Bidfood.


Radio Horeca

Radio Horeca: van bierviltje naar 4-daagse show

Vier weken geleden bestond het idee van Radio Horeca nog amper, maar afgelopen week hebben luisteraars vier dagen lang kunnen genieten van verschillende shows en sprekers uit de branche. Laurens Claassens, Marketing Manager Bidfood: “Vlak voor kerst was Radio Horeca nog een idee op een bierviltje. Met daarbij iets dat op een jingle moest lijken om het gevoel te geven. We hadden slechts drie weken om alles op te tuigen. Van de techniek uitzoeken, tot jingles maken. Van een radiostudio bouwen tot het ook inhoud geven. Door het enthousiasme dat iedereen had en de energie die het vrij maakte blijkt dan maar weer dat onder druk alles vloeibaar wordt. Wat dat betreft is Bidfood echt een hands-on, can-do team.”

Vier shows op een dag

De dagen werden gevuld met vier verschillende shows op een dag, ingevuld met first-time DJ’s die bij Bidfood werken. De dagen werden gevuld met een heel divers programma. “Van het laatste horeca nieuws tot stand up comedy tot diverse columns. Van de lekkerste snacks, tot dierengeluiden. Van trends en stellingen tot de beste Nederlandse artiesten met confetti. Verhalen met een lach, een traan, een goede grap onder het genot van de beste horeca-muziek”, aldus Claassens.


Radio Horeca

Claassens: “Grote dank gaat dan ook uit naar al die vrienden uit de branche die zo gek waren om ons te helpen om die shows echt inhoud te geven. En natuurlijk naar onze luisteraars: uit de horeca, leveranciers, vrienden van de show. Luisteraars op zoek naar een prijs, een verzoekliedje of gewoon zin in feelgood radio.”

Na vier volle dagen zit Radio Horeca er op. Claassens: “Wellicht komen we een keer terug. We hopen in ieder geval dat we als Bidfood met Radio Horeca even de huiskamer voor de horeca konden zijn. Hopelijk gaan we snel betere tijden in met onze mooie branche. Want uiteindelijk is en blijft de horeca huiskamer van Nederland.”

Bekijk hier de after movie van Radio Horeca 2021:


Artikel delen