4x groeiende franchiseformules uit Nederland

4x groeiende franchiseformules uit Nederland

Veel franchiseconcepten groeien op dit moment snel in Nederland. Van welke vier gaan we komende tijd waarschijnlijk veel horen? “Ondernemers kiezen tijdens onzekere periodes graag voor een al bewezen formule.”

Tekst: Sanne Lafleur en Nadine Muijt

TOASTABLE

Toastable_franchise

Bartjan Hendriksen zoekt voor zijn fast casual-tosticoncept Toastable (nu twee Amsterdam en een in Utrecht) franchisenemers in de Randstad en vanaf 2023 ook in andere grote steden in Nederland. “Wij geloven dat de eigenaar altijd op de vloer moet staan. Vorig jaar begonnen we met werven en kregen we al driehonderd aanmeldingen. We pasten ons tijdens aan aan de situatie en het aantal bezorgbestellingen verdubbelde in een klap. Dat heeft ons een vertrouwen gegeven om in die tijd actief te gaan werven.” In maart opent de eerste franchiselocatie in Almere en voor de franchisenemers in Den Bosch en Leiden wordt nu een locatie gezocht. Hendriksen opent binnenkort zelf een vestiging in Den Haag.

Toastable_franchise Toastable 2_franchise


THE BUTCHER

The Butcher_franchiseThe Butcher opende de eerste vestiging in 2012, in Amsterdam. Het burgerconcept heeft inmiddels vier vestigingen in Amsterdam en is sinds januari 2022 ook te vinden in The Mall of the Netherlands in Leidschendam. Ook zijn er locaties in Berlijn en Manchester en op Ibiza en komt er later dit jaar eentje bij de RAI in Amsterdam. Eigenaar Yossi Eliyahoo, mede-oprichter van horecagroep The Entourage Group, kondigde in 2018 aan te willen gaan franchisen. Hij streeft naar tachtig vestigingen door heel Europa en is op zoek naar franchisenemers. Een locatie met hoge bezoekersaantallen, een internationale allure en een minimale oppervlakte van vijftig vierkante meter is daarvoor een must.

THE BUTCHER Albert Cuyp_franchise Franchisen_The Butcher


SLA

Nina Pierson en Jop van de Graaf richten zich op groei en willen met SLA de grootste saladebar van Europa worden. De komende jaren willen ze uitbreiden via een franchiseconstructie in Europa, maar de groei begint in Nederland. SLA_franchiseDe twee zoeken daarvoor franchisenemers en focussen zich op vestigingen in of rondom de stadscentra van steden met minimaal honderdduizend inwoners. Het familiebedrijf opende de eerste vestiging in 2013 in Amsterdam en heeft inmiddels dertien vestigingen in onder andere Den Haag, Rotterdam en Utrecht. “Van gezond eten het nieuwe normaal maken”, is de missie van de biologische saladebar waar onder andere salades, soepen en warme stews met duurzame producten geserveerd worden.

SLA_franchise SLA 2_franchise


POKÉ PERFECT

Poke Perfect_franchiseHet healthy foodconcept Poké Perfect, opgericht in 2016 door broer en zus Gerrit Jan en Quinta Witzel, heeft veertien locaties, waarvan vier via een franchiseconstructie. Komend jaar komen er tien locaties bij en in de komende drie jaar zelfs 25 in de Benelux. De versnelde groei is mede mogelijk door een recente investering van het Italiaanse Poké House. “Ondernemers kiezen tijdens onzekere periodes graag voor een al bewezen concept”, laat Gerrit Jan Witzel weten. Het foodconcept is gespecialiseerd in poké bowls. Het voorziet de consument van een alternatief voor de gebruikelijke fastfood-opties door snelle, gezonde, smaakvolle en voedzame maaltijden aan te bieden.

De informatie in de kaders komt van franchiseplus.nl

Poke Perfect Leiden_franchise Poke Perfect Nijmegen_franchise
Artikel delen