advertorial

Villa la Ruche Voorburg: 'Til je business next level met een reserveringssysteem'

Marko Karelse

Villa la Ruche Voorburg: 'Til je business next level met een reserveringssysteem'

Van stagiair tot kok tot patron cuisenier. Marko Karelse ontpopte zich tot ondernemer bij Villa la Ruche uit Voorburg, van origine een klassiek Frans restaurant. Ook is hij voorzitter van de Nederlandse tak van de internationale vereniging Jeunes Restaurateurs (JRE). Uit eigen ervaring wist Karelse al hoe belangrijk een online reserveringssysteem is. Onlangs koos JRE-Nederland collectief voor Guestplan. “Een goede reserveringspartner maakt echt een groot verschil.”

Meer informatie over Guestplan

Ook interesse in de service van Guestplan? Klik op de rode knop!

Meer informatie over Guestplan

Zeg je Marko Karelse, dan zeg je Villa la Ruche. Dit restaurant uit Voorburg was de plek waar Karelse als 19-jarige als stagiair zijn eerste meters in de keuken maakte. Om enkele jaren later terug te keren en er als volwaardig kok aan de slag te gaan. Sinds 2009 is Karelse zelfs patron cuisinier. Onder zijn scepter veranderde hij de koers van La Ruche. Van ouderwetse hiërarchie in de keuken en een kaart die vrijwel louter uit Franse haute cuisine bestond naar een meer eigentijds concept.

Eigentijdser en toegankelijker

“De klasse van vroeger is er nog altijd, maar dan in een eigentijdser en toegankelijker jasje”, verklaart de horecaondernemer. “Dat betekende weg met de hoge koksmutsen en een modernere manier van werken. En naast de bekende klassiekers bevat onze menukaart ook veel vernieuwde gerechten en verrassende arrangementen. Zo trekken we een meer gemêleerd publiek aan.”

*De tekst gaat onder de foto verder.
Marko Karelse_Guestplan_1
Marko Karelse van Villa la Ruche in Voorburg

Zaken collectief regelen

Naast een eigen zaak bestieren is Karelse ook voorzitter van JRE-Nederland. Bij deze vereniging draait het niet alleen om ervaringen delen en samen sparren, maar wordt er ook gekeken hoe zaken collectief gezien zo goed mogelijk geregeld kunnen worden. Zo ook voor een online reserveringssysteem. De vereniging vond in Guestplan een gedegen reserveringspartner.

Service omhoog brengen

“Het is een bedrijf dat snel schakelt en echt met je meedenkt”, stelt Karelse. “En dat gaat verder dan louter het online reserveren automatiseren. Guestplan helpt je business next level te tillen. Dat je de gasthistorie kunt bijhouden bijvoorbeeld. Hoe mooi is het dat als je weet dat mevrouw X graag die ene specifieke Bordeaux drinkt, zodat je dit haar proactief kunt aanbieden. Zo kun je bij terugkerende gasten je service echt een niveau omhoog brengen.”

Toegankelijke reserveringspartner

Bij Villa la Ruche werken ze sinds twee maanden met Guestplan. Hoe ging de overstap van het oude naar het nieuwe systeem? “Eigenlijk heel soepel”, stelt Karelse. “Tuurlijk, in het begin was het eventjes wennen. Wat staat waar en hoe werkt het? Maar dat is met alles wat nieuw is. Ik ben vooral heel blij met de overstap. Want Guestplan is niet alleen heel betaalbaar, maar bovenal een bedrijf dat heel benaderbaar is en serieus met je meedenkt. Als je iets in het systeem je niet aanspreekt, kun je dat aangeven en wordt daarnaar gekeken. Guestplan is een uitzonderlijke reserveringspartner, als je het mij vraagt!”

Jeunes Restaurateurs

Bij Jeunes Restaurateurs (JRE) draait alles om het delen, aanmoedigen en inspireren van passie en talent.

Als lid van de vereniging kun je als (relatief) jonge restaurant-entrepreneur sparren en ervaringen uitwisselen. Ook kijkt de vereniging hoe zaken als een online reserveringssysteem collectief gezien zo goed mogelijk geregeld kunnen worden.

Artikel delen