Waarom internationale beroemdheden steeds vaker investeren in luxehotels

Hoofdfoto - Internationale beroemdheden investeren in luxehotels - Nobu Marrakech
Tags: hotel

Waarom internationale beroemdheden steeds vaker investeren in luxehotels

Bono, Richard Gere, Robert Redford. Weinig mensen weten dat ze naast hun carrière als muzikant of filmster ook hotelier zijn. Behoorlijk wat internationale beroemdheden hebben hun spaarcenten in hotels gestoken. Een nieuwe ontwikkeling is dat de sterren een samenwerking aangaan met een hotelketen om een nieuw merk te bouwen, zoals acteur Robert De Niro en voetballer Lionel Messi. Wat zit er achter deze groeiende interesse van celebrities in de hotelwereld?

Tekst: Vincent van Dijk 
Foto's: o.a. Matthew Taylor-Gross
Hoofdfoto: Het Nobu hotel in Marrakech van mede-eigenaar Robert De Niro

Veel beroemdheden maken al jaren naam met luxe lifestyleproducten, zoals Jay-Z met champagne, Beyoncé met een haarverzorgingsmerk en, dichter bij huis, Anky van Grunsven met haar paardrijkledingmerk. Zo verdienen ze geld met hun bekendheid en bereik, ook op een moment dat de inkomsten uit optredens of sportactiviteiten opdrogen. Tegelijkertijd is het ook een verlengstuk van hun eigen personality. Voor celebrities die in willen zetten op personal branding, biedt de hotelwereld nog een veel interessantere kans. 

Verder lezen?

Wat achter de groeiende interesse van celebrities in de hotelwereld zit, lees  je via de Entree Digitaal App. Verder lees je nog meer exclusieve artikelen, die alleen beschikbaar zijn voor Entree-abonnees. 

Ga naar Entree Magazine Digitaal

Artikel delen