Waarom The Chupitos Club voor online bestelsysteem Orderli koos
Branding: voor steeds meer horecagelegenheden een hot topic. Hoe zet je de merkbeleving van je zaak op alle facetten van het bedrijf door? Werken met online QR-bestelsysteem Orderli – met volop opties om de uitvoering te customizen – past hier goed bij, meent Yannick Planteijdt, brandmanager van The Chupitos Club uit Amsterdam. The Chupitos Club maakt sinds kort gebruik van Orderli. Hoe bevalt dat?
Chupito
Wie weleens in Spanje is geweest, weet dat een goede avond uit niet compleet is zonder een ‘chupito’, oftewel een shotje. Ook in Nederland kunnen gasten hiervan genieten, en wel in de Chupitos Shooterbars in Groningen en Utrecht. Sinds 2019 is het horeca-concept uitgebreid, met The Chupitos Club in Amsterdam, om de hoek van het Leidseplein.
Van wining en dining naar clubbing
In tegentelling tot de vestigingen elders hanteert The Chupitos Club een all night-concept. “We gaan hier van eten naar club”, vertelt brandmanager Yannick Planteijdt. “Gasten komen hier om te genieten van cocktails en andere drankjes, wel dan wel niet gecombineerd met shared dining met veel kleine urban food-gerechtjes."
"Na het diner verdwijnen de tafels en stoelen en barst het feest los. Met veel gekkigheid en spektakel én ruim 200 verschillende chupitos op de kaart. We willen onze gasten vermaken, hen wegblazen. Maar wel zónder dat het over the top wordt.” Zodoende geen ‘popi jopi’-toestanden en dito publiek bij de Amsterdamse horecaonderneming. “Qua doelgroep mikken we op studenten, 21-plussers tot 35-jarigen plus toeristen, en het liefste een mix daarvan”, verduidelijkt Planteijdt.
Online QR-bestelsysteem voor groepen
Grotere groepen zijn eveneens welkom bij The Chupitos Club, en wel aan drie grote tafels met bijhorende banken die verspreid door de zaak zijn neergezet. Om het bestelproces van deze plekken meer te stroomlijnen, werd eind februari met een pilot gestart van het online QR-bestelsysteem Orderli. “Eten bestellen gaat nog altijd via onze medewerkers, Orderli zetten we vooral in voor de rondjes drinken tussendoor”, licht Planteijdt toe. “Wel zo prettig met de krapte op te arbeidsmarkt. Plus het is een mooie service naar je gasten toe.”
Totaalconcept moet kloppen
Wat de brandmanager nog meer aanspreekt, is de interface. “Die is heel makkelijk in gebruik, voor zowel gasten als personeel. Plus: het is ook nog eens heel brand friendly, door alle verschillende customize opmaakopties. Zodat je je eigen huisstijl door kunt voeren. Zo zien onze menukaarten er nu zowel online als offline hetzelfde uit, helemaal conform ‘Chupitos-stijl’. Een dikke vette plus, want zo klopt het totaalplaatje van ons concept.”
QR-stickers customizen
Iets dat heel belangrijk is, meent de brandmanager. “Esthetiek is nu eenmaal essentieel in onze branche. En in ons geval met onze doelgroep helemáál; die kijkt echt kritisch naar je interface. Stel dat je zo’n QR-code scant en je komt uit op zo’n lelijke, halflege witte pagina. Dat ziet er toch minder aantrekkelijk uit. Dat je met Orderli zelf de QR-stickertjes kunt customizen voor op tafel is net zoiets. Ook dát moet er gewoon goed uitzien en bij je zaak passen. Bij Orderli snappen ze dat. Helemaal top!”
Producten online pushen
Ook dat het mogelijk is om iets op het online menu te pushen, is een pré voor de brandmanager. “Het is heel simpel om producten naar boven te slepen. En als iets is uitverkocht, kun je dat zó van het menu afhalen. Bovendien: aangezien we hier van een eet- en borrelgelegenheid naar een club gaan, is het wel zo prettig dat je het zo kunt instellen dat eten vanaf 23 uur automatisch van het online menu afgaat. Superhandig! Ja, ik ben fan van dit systeem. We zijn natuurlijk nog maar net begonnen, maar tot nu toe ben ik zeker tevreden!”
Schrijf je gratis in voor onze nieuwsbrief en ontvang wekelijks:
- De nieuwste trends en ontwikkelingen binnen de Horeca
- Culinaire en interieur inspiratie
- Exclusieve content zoals: artikelen, interviews en ondernemersverhalen