advertorial

‘Wij bieden horecaondernemers meer dan alleen standaard payrollservice’

JAM! Horeca

‘Wij bieden horecaondernemers meer dan alleen standaard payrollservice’

De mooiste gerechten bereiden en je gasten blij maken: daar doe je het voor als horecaondernemer. Maar daar heb je wel personeel voor nodig. Hoe regel je je personeelsbeleid goed? En hoe kan je je personeelskosten omlaag brengen, zonder dat dit ten koste gaat van personeel of ureninzet? HR- en payrollspecialist JAM! Horeca heeft meer dan tien jaar ervaring in de horecabranche. “We hebben horecaondernemers veel meer te bieden dan de standaard payrollservice”, vertelt medeoprichter en CEO Minke de Kruijff.

Openingsbeeld: Minke de Kruijf, medeoprichter en CEO van JAM! Horeca

JAM! bestaat 10 jaar en wie jarig is trakteert!

Word nu klant en krijg je eerste maand gratis.

Klik hier

In de horeca gebeuren de raarste dingen, van verslaving en pestgedrag, tot mensen die elkaar fysiek te lijf gaan. Je weet als ondernemer vaak niet hoe je hiermee om moet gaan. Om deze problemen voor te zijn lanceerde JAM! Horeca recentelijk het coaching- en trainingsprogramma ‘JAM!Helpt’.

“Denk hierbij ook aan financiële problemen en onvoldoende werkplezier”, zegt Minke de Kruijff van het HR- en payrollbedrijf. “Wij coachen en trainen werkgevers en personeel om problemen het hoofd te bieden. Na het uitsturen van onze eerste nieuwsbrief hierover, reageerden drie klanten direct met een concrete hulpvraag, dat vind ik wel typerend.”

Goed voor je mensen zorgen

Volgens het CBS is er een ziekteverzuim van 5% in de horecabranche. De Kruijff: “Wij zetten onze eigen casemanagers en arbo-artsen in, waardoor dat percentage bij onze klanten stabiel onder de 2% ligt. Door het resultaat van onze werkwijze kun je 3% extra werkuren van je totale personeelsbestand benutten.” 

De Kruijff gelooft heilig in preventie en zorg voor mensen. “Als je wil dat mensen voor je blijven werken, moet je daar als werkgever moeite in steken. Als payroll en HR-partner doen wij dit met onze klanten samen.”

‘Wij zetten onze eigen casemanagers en arbo-artsen in’

JAM! Horeca ondersteunt ondernemers die worstelen met te hoge personeelskosten of te veel ziekteverzuim. Maar ze helpen ondernemers ook om hun zaak naar een hoger niveau te tillen. “Samen met ondernemers gaan we hiermee aan de slag, dat vind ik ontzettend leuk”, vertelt De Kruijff. “Als klant van JAM! krijg je twee vaste HR-managers waarmee je dagelijks kunt sparren. Je huurt niet alleen een loonadministratiepartij in, maar je krijgt er ook een hele HR-afdeling bij!”

*De tekst gaat onder het kader verder.

SERVICES JAM! HORECA

  • Omrekenfactor JAM! is al vanaf 1.56 – 1.59
  • Gemiddeld 6% goedkoper dan de markt
  • All-in factor, nooit meer extra loonkosten en geen werkgeverrisico’s meer
  • Factor JAM! is inclusief vakantiedagen, vakantiegeld en ziektekosten
  • Nooit meer verzuimkosten
  • Geen arbodienst meer nodig
  • Bij JAM! nemen twee vaste HR-managers al het werk voor jou uit handen
  • Meer dan 350 bedrijven en ruim 8.000 medewerkers maken al jarenlang gebruik van de diensten van JAM!

Zoveel om op te besparen!

JAM! biedt de laagste prijs voor hun diensten in de markt, met een omrekenfactor vanaf 1.56, zegt De Kruijff. “Je betaalt simpelweg voor de gewerkte uren. Op de maandelijkse factuur staan de totale loonkosten voor alles wat er gewerkt is, dus niet voor ziekte of vakantietijd: dat wordt allemaal door ons betaald. Zo zie je in een oogopslag wat de productieve uren in je zaak gekost hebben.”

*De tekst gaat onder de foto verder.

JAM! Horeca_Geld besparen

Voor de alomvattende dienst rekent JAM! een opslag van gemiddeld 2% op de loonkosten die de ondernemer zou betalen als hij of zij het zelf regelt. “Als je echter alle bijkomende kosten doorrekent, dan is onze dienst kostenneutraal, en in veel gevallen leveren wij zelfs geld op! Bij een start van een samenwerking kijken wij altijd hoe de personeelskosten omlaag kunnen. Bijvoorbeeld: een WW-premie is 5% lager als je contracten voor onbepaalde tijd geeft, waarbij de risico’s volledig bij JAM! komen te liggen.

Als je in aanmerking komt voor  loonkostenvoordeel via het UWV kan je dat zelfs duizenden euro’s opleveren. Dat weten niet veel ondernemers. Hetzelfde geldt bij een no-riskpolis. Als je deze succesvol uitvraagt, levert dat enorme bedragen op. Laatst hadden wij een situatie waarbij we 1,5 jaar ziektekosten terug hebben gehaald voor een klant, dat was meer dan 20.000 euro.”

*De tekst gaat onder de foto verder.

Ron Blaauw_JAM!
JAM! Horeca werkt onder meer voor Ron Blaauw van restaurant Ron Gastrobar* in Amsterdam (foto: Nina Slagmolen)

Interessante innovaties

Jaarlijks groeit JAM! met zo’n 30% aan klanten, zegt De Kruijff: “En onze klanten zijn loyaal. We werken bijvoorbeeld al acht jaar voor Ron Gastrobar* in Amsterdam.” Hij stipt ten slotte nog een paar interessante innovaties aan: “We werken aan een project met horeca-adviseur Wouter Verkerk over hoe wij samen met onze klanten het HR-beleid en het geluk van hun medewerkers naar een hoger niveau kunnen tillen.”

Ze laten een AI-oplossing ontwikkelen waarmee je als werknemer via WhatsApp met JAM! kunt chatten om 24/7 antwoord te krijgen op alle vragen, bijvoorbeeld over de inhoud van hun loonstrook, over de cao of over bedrijfsspecifieke regels zoals een verzuimprotocol. 

Daarnaast is JAM! bezig met een benchmarkproject waarmee het - exclusief voor klanten - inzicht geeft in hoe hun lonen zich verhouden in de markt, landelijk en per regio, geanonimiseerd. “Zo kun je valideren of jouw lonen te laag of te hoog zijn ten opzichte van vergelijkbare horecazaken. En weet je dat je het juiste bedrag betaalt om aan goed personeel te komen. Kortom: allemaal technologische ontwikkelingen waarmee wij onze klanten nog beter kunnen ondersteunen.”

JAM!_Gioya Koning

Gioya Koning, verzuimmanager bij JAM! en JAM!Helpt

Artikel delen