De horeca heeft haar deuren weer gedeeltelijk geopend en dat betekent dat horecaondernemers alles op alles zetten om - binnen de mogelijkheden - hun gasten weer zoals vanouds het hof te maken. Uit onderzoek* blijkt dat gasten de sfeer van een horecazaak vaak zwaarder vinden wegen dan de kwaliteit van het eten zelf. Slim gebruik van kleur kan aan deze sfeer bijdragen. Tork wil de horeca steunen, ook in deze heropeningsfase, en organiseert daarom een winactie: één restaurant kan een gratis pallet conventionele servetten winnen in een kleur naar keuze.
Tork werkt samen met Karen Haller, vooraanstaand internationale autoriteit op het gebied van toegepaste kleurenpsychologie, om uit te vinden hoe kleur kan bijdragen aan de ultieme gastervaring. Volgens Haller hebben mensen een emotionele reactie op de kleuren waarmee ze omringd worden. Zo nemen we, wanneer we een restaurant binnenlopen, allereerst de kleuren in ons op.
Als horecaondernemer nadenken over de kleinste details, van interieurontwerp tot tafeldecoratie, kan dus het grootste verschil maken. Juist die details worden gezien en gevoeld door gasten: "Als het gaat om het gebruik van kleuren in restaurants gaat het erom precies die kleuren te kiezen die de merkpersoonlijkheid weerspiegelen. Zelfs zoiets kleins als de kleur van een servet kan helpen het restaurant een bepaalde sfeer te geven.”
Tork wil de horeca steunen, ook in deze heropeningsfase, en organiseert daarom een winactie: één restaurant kan een gratis pallet conventionele servetten winnen in een kleur naar keuze, wat gelijk staat aan een jaar servettengebruik door een gemiddeld fullservicerestaurant. Het enige wat restauranthouders hoeven te doen, is zich aanmelden en uitleggen waarom ze graag Tork servetten in hun restaurant willen.
Meer details over de winactie en aanmelden
* "Foodshopper Monitor 2020" van het Nederlandse Foodservice Instituut FSIN