Bar Rouge opende eerder dit jaar in hetzelfde pand als de Supperclub in Amsterdam en laat oude Parijse tijden herleven, maar dan in een nieuwe stijl. Bar Rouge is een initiatief van Desmond Ben-Smith, Joeri Salet en Thijs Bouma. Bekijk foto's van het interieur, de gerechten en cocktails onder dit bericht.
In Bar Rouge krijgen gasten een 'all in-ervaring': cocktails aan de bar, een diner met Aziatische fusion-gerechten en een clubavond in Parijse sferen. Een bar, restaurant en club inéén dus. Daarmee vertaalt het drietal het Bar Rouge-concept naar de 21ste eeuw door van de club die het ooit was, een all-in experience te maken. De oprichters noemen Bar Rouge sexy, high end en internationaal. "Bar Rouge brengt de die typische nuits Parisiennes ook tot leven buiten Parijs."
Bar Rouge bevindt zich op de eerste etage van de Supperclub. Twee bijna verborgen stijlkamers zijn omgetoverd tot een intieme Parijse bar en nachtclub. Met een knipoog verwijst het rode interieur naar die typische, zwoele Franse bohemian sfeer uit vervlogen tijden. Naarmate de avond vordert, maakt deze vibe met behulp van een klein barretje, neon details en een groot theatraal gordijnplaats voor die van een nachtclub waar de rest van de avond - en nacht – kan beginnen. Opvallend is het plafond dat is bezaaid met discoballen. Het interieurontwerp komt van de tekentafel van JPS Architecten in samenwerking met design agency Concrete, de designers van de Supperclub.
De kaart bestaat uit verschillende hapjes zoals sushi rolls en dim sum, maar ook uit bijzondere combinaties die samenkomen in de Asian platters, diezowel warm als koud te bestellen zijn. Aziatische chef-koks bereiden de gerechten 'live'. Doordat de keuken achter de bar gepositioneerd is, kunnen gasten de bereiding op de voet volgen.
IQ Creative (de horecagroep van onder meer Supperclub, Happyhappyjoyjoy en Envy) koos voor een samenwerking met AB InBev, ’s werelds grootste brouwerijgroep en onder meer bekend van het internationale biermerk Bud. Het merk werd vorig jaar met veel succes gelanceerd in Nederland en IQ Creative is een van de partners in Amsterdam. Het bier met ‘the smoothest taste’ sluit goed aan bij de city culture, clubvibe en het eigenzinnige van Supperclub. De creatie van ‘Bar Rouge’ is het resultaat van de samenwerking tussen Bud en IQ Creative. De lichtgevende ‘bowtie’ (uit het beeldmerk van Bud) op de speciaal ontworpen bar vormt een herkenbaar icoon tijdens avonden vol verrassing, positiviteit en energie.