Op 6 augustus kondigde premier Rutte nieuwe maatregelen aan om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, waaronder de registratie van gasten en een checkgesprek in de horeca. De Involved Group heeft hiervoor een prachtige oplossing ontwikkeld, die gastregistratie en het zogenaamde checkgesprek combineert in één oplossing. Reeds honderden restaurants in Engeland en België maken er gebruik van.
Bij de heropening op 1 juni heeft Involved Group al veel restaurants geholpen met de triagebot van Checkgesprek-horeca.nl. Dit platform is na aankondiging van de nieuwe maatregelen direct samengevoegd met Gastregistratie.be. Alle bestaande klanten worden kosteloos naar het nieuwe platform overgezet.
Ronald Huijgen, operationeel-directeur van de Involved Group: ‘Vaak laten horecabedrijven mensen met de hand een formulier invullen, dat ze vervolgens vanwege de privacywetgeving moeten opslaan in een kluis. Lastig en onhandig dus. Wij bieden een oplossing om dit te automatiseren, waarbij uw gasten op hun eigen smartphone de vragenlijst invullen, zonder gebruik te hoeven maken van een app. Dit is voor beide partijen sneller, makkelijker én het voldoet zonder verdere rompslomp aan de AVG- (privacy-)regels. Bijkomend voordeel is dat hiervoor geen personeel nodig is.’
In de praktijk werkt de gastregistratierobot van de Involved Group heel eenvoudig: u krijgt een unieke link en een QR-code aangeleverd, die u in de bevestigingsmail kunt plaatsen of kunt printen Deze kunt u vervolgens op de tafels plaatsen en aan de ingang ophangen. De gast scant de QR-code of klikt op de link, vult de vragen in en krijgt een groene afbeelding, die hij kan laten zien ter verificatie. Voldoet het antwoord van één of meerdere vragen niet aan de voorschriften? Dan wordt er een rode afbeelding afgebeeld.
Ronald Huijgen: "Makkelijk, snel en veilig dus. En dat voor een eenmalige vergoeding waarvoor je nog geen dag een personeelslid kunt inschakelen." Stef Rouschop, technisch-directeur van de Involved Group: ‘We hebben het aanmeldproces zoveel mogelijk geautomatiseerd en zo eenvoudig mogelijk gemaakt, waardoor we een grote hoeveelheid aanmeldingen kunnen verwerken. We zorgen dan ook dat iedereen die zich vandaag of zaterdag aanmeldt maandag al operationeel is.’