Casper Reinders, die twintig jaar eigenaar was van Jimmy Woo in Amsterdam, verkocht de iconische club aan horecaondernemers Joris Bakker en Pieter de Kroon (eigenaren van de nachtclub Chicago Social Club) en Jesse Jansman en Samuel Hodenpijl (eigenaren evenementenbureau Colored With Black). De club krijgt direct een nieuwe programmering, branding en visie.
Oprichter van Jimmy Woo is de bekende Amsterdamse horecatycoon Casper Reinders, hij verkocht de club omdat hij een stap terug wil doen uit het nachtleven. Jimmy Woo stond niet publiekelijk te koop. Reinders verkocht de club aan mede-horecaondernemers en goede bekenden Joris Bakker en Pieter de Kroon. We kennen hen onder andere van de populaire strandtent Timboektoe (2006-2009) in Wijk aan Zee en als smaakmakers van Amsterdam met de nachtclubs Bitterzoet (2003 tot 2008) en Chicago Social Club (2011 tot heden ).
Reinders is ook aandeelhouder van de Chicago Social Club. Bakker en De Kroon kochten de club samen met Samuel Hodenpijl en Jesse Jansman van evenementenbureau Colored With Black, al zeven jaar de vaste programmeurs van Chicago Social Club. Hodenpijl en Jansman zijn ook de marketingmotor achter ‘De Soos' en lieten de club opbloeien tot een onmisbare hotspot in het Amsterdamse uitgaansleven. Met hun evenementenbureau Colored With Black, gaven ze in vrijwel alle Amsterdamse clubs wel een evenement. Van Paradiso, Marktkantine, Lofi en De Loft tot Helling 7, Chicago Social Club en Chin Chin Club.
De grap is, vinden ze zelf, dat ze niet eerder geprogrammeerd hebben in de Jimmy Woo. Tot nu. En dan zijn ze ook meteen mede-eigenaar. De drive van alle vier de mannen is altijd geweest om iets neer te zetten wat een meerwaarde heeft voor de stad en een aanvulling is op het huidige aanbod, altijd met een creatieve invalshoek. Met de verkoop aan de vier kersverse eigenaren lijkt de Jimmy Woo in de juiste handen te zijn gevallen.
Nachtclub Jimmy Woo is al twintig jaar een begrip in het Amsterdamse uitgaansleven. De club, die bekend staat om het opvallende interieur en het lichtplafond met 12.000 lampen is sinds de oprichting een (inter)nationale hit. Vanaf het moment dat de deuren opengingen in 2003 was Jimmy Woo 'the place to be'. Voor artiesten, nachtdieren, rappers, creatievelingen en modellen. Maar ook talloze internationale bekendheden zoals George Clooney, Brad Pitt, Matt Damon, Miley Cyrus, Keanu Reevs, Pharell, John Legend, Snoop Dogg, Grace Jones, Lady Gaga, Sean Paul, Robbie Williams, Rihanna, Britney Spears, Mike Tyson en many more werden meer dan eens gespot in de club.
Met de overname waait er meteen ook een frisse wind door 'De Jimmy'. Bakker, De Kroon, Jansman en Hodenpijl voeren per direct een aantal veranderingen door. Ten eerste wordt de programmering van de Jimmy aangepast. Het team heeft daarom afscheid genomen van alle partijen waar de vorige organisatie mee samenwerkte.