promotioneel
Aanstaande donderdag opent Johnnie Walker de deuren van een eigen pop-up restaurant. Gedurende vier weken serveert het Amsterdamse Petit Panache een tijdelijk drie gangen chef’s menu gebaseerd op de vier hoeken van Schotland. Dit menu bestaat uit vier cocktails, ontwikkeld door Tim Lefevre (Door74) en Maui Husslage (head bartender Panache), en bijpassende bar bites of chef’s menu.
Het restaurant is vanaf 13 oktober tot en met 6 november, elke vrijdag en zaterdag open. Reserveren kan vanaf 10 oktober via de website van Café Panache.
Petit Panache krijgt een tijdelijke makeover, geïnspireerd op de stijl van de oude kruidenierswinkel uit Kilmarnock waar de inmiddels wereldberoemde Schotse whisky is ontstaan. Op het menu zijn vier soorten Johnnie Walker te vinden:
Johnnie Walker Blue Label, Belsazar Red, beetroot
Pairing: Smoked salmon canapes-beetroot, citrus crème fresh, dill
Vanaf 1820 besloot John Walker in het Schotse Kilmarnock om in zijn levensmiddelenzaak ook whisky te verkopen, wat uiteindelijk uitgroeide tot een producent van bekende, samengestelde Schotse whisky's. Naast alle special editions staat Johnnie Walker onder andere bekend om de blends Black Label, Red Label en Double Black. Het merk is onderdeel van Diageo, een multinational op het gebied van alcoholische dranken.