Het planted-based kebabmerk Karma Kebab, bekend van de foodtrucs op veel festivals, opent de deuren in het voormalig fietsdepot aan de Kanaalweg in Utrecht. Initiatiefnemers Pascal Labrie, Marcel van der Heijden, Hidde Stolwijk en Ivo van der Pauw willen gasten het vrije festivalgevoel laten ervaren en dit combineren met een toegankelijke bar en restaurant. Bekijk onder dit bericht foto's van Karma Kebab.
Eten is niet het enige wat bij Karma Kebab in Utrecht mogelijk is: wisselende evenementen, culturele voorstellingen, muzikale optredens én een uitgebreid assortiment aan (bar)spel -en vermaak zullen een bezoek aan Karma Kebab tot een onvergetelijke ervaring maken. “Of je nu komt om weer echt even tijd voor elkaar te maken, ouderwets met elkaar te spelen of gewoon een avond flink doorzakken: kebab komt altijd aan het begin of einde van een legendarische avond. En die avond willen wij voor je faciliteren.” Aldus Hidde Stolwijk.
Na de vele festivals was het voor de oprichters tijd voor de volgende stap. Ze wilden hun kennis en kunde samenbrengen in één locatie. Met een oppervlakte van 400m2 restaurant en bar, 1150m2 terras en 2000m2 aan eventspace is de nieuwe horecalocatie van Karma Kebab indrukwekkend te noemen: “We willen heel graag een positieve impact maken op de wereld en de mensen om ons heen. Die impact kun je wat ons betreft het beste maken als je in contact staat met elkaar. De foodtrucks zijn daarvoor een heerlijk middel, maar festivals zijn vaak maar een paar dagen. Om meer impact te maken, wilden we dus een plek waar we het hele jaar terechtkunnen. Precies zoals we kebab opnieuw wilden uitvinden, vonden we het nu tijd voor de nieuwe generatie kebabzaak, waar we mensen niet alleen kebab serveren, maar ook met een grijns de deur uit laten gaan.” De vestiging in Utrecht is de eerste van de tien vestigingen die het bedrijf de komende twee jaar wil gaan openen.
In het restaurant vindt de bezoeker een uitgebreide, laagdrempelige kaart met de plant-based Karma Kebab als basis. Het restaurant is ingericht met lange, houten tafels en zithoeken, maar is tegelijk ook voorzien van een lichtplan zoals je gewend bent van festivals. Dankzij de ruime, open keuken kunnen gasten zien hoe de gerechten worden bereid. De bar is het centrale punt van het restaurant, waar aan geborreld en gegeten kan worden. Het interieur is rauw, speels en eigentijds, waarbij het oorspronkelijke karakter van het gebouw zoveel mogelijk intact is gelaten. Opmerkelijk is de circulaire insteek van de inrichting; deze bestaat uit zoveel mogelijk gerecycled materiaal en kan te allen tijde weer worden hergebruikt.
De enorme oppervlakte aan eventspace biedt ruimte voor veel wisselende initiatieven. En dat is ook precies wat er gaat gebeuren in dit multifunctionele horecaconcept aan de Kanaalweg. Met aan de ene kant vintage kledingmarkten, culturele voorstellingen en bedrijfsevenementen en aan de andere kant rijdende botsauto’s of een rollerskate disco: allemaal onder één dak. Er zijn ook plannen voor op het dak: een dakterras is in ontwikkeling, waarbij de verwachting is deze volgend jaar te kunnen openen.