Sven Sallaerts en Jos de Jong klaar voor Lolo
Sven Sallaerts en Jos de Jong zijn al vijf maanden klaar om te openen met hun gloednieuwe Italiaanse restaurant Lolo aan het Amsterdamse Oudekerksplein. De enthousiaste ondernemers, bekend van de restaurants Pesca en De Tulp in Amsterdam, kunnen niet wachten. Bekijk foto's van het restaurant onder dit bericht.
Tekst: Iris Kranenburg
Lolo Amsterdam werd in de eerste lockdown opgezet
"We besloten tijdens de eerste lockdown dat we deze kans moeten grijpen! Alles lag stil, het perfecte moment om te verbouwen en een nieuw concept te ontwikkelen. Het was echt een 'lockdownproject'. Heel leuk én we konden interessante afspraken maken met partijen die door de lockdown ook veel minder werk hadden. We hebben met zijn allen de schouders eronder gezet om dit pareltje te creëren."
Lolo is al vijf maanden klaar
“In corona tijd openen is raar, heel raar. Het restaurant staat al vijf maanden klaar. Het is nu wachten totdat we mogen. De eerste reserveringen staan er al in, maar moeten we helaas iedere keer verschuiven. We hebben nog nooit een restaurant geopend dat er zó klaar voor staat. Meestal heb je eerst nog een aantal weken nodig om de puntjes op de i te zetten. Het team staat er klaar voor en door het vele proefkoken is alles al geperfectioneerd. De kinderfouten zijn eruit gehaald. Wij kunnen niet wachten in ieder geval!”
Truffelpasta en pizzetta's
“Dit Italiaanse restaurant gaat in het middensegment zitten en het eten wordt betaalbaar. De chef is Stefano Assente, voormalig chef van Cecconi's in het Soho House in Amsterdam. Op de kaart vind je van alles: de chefs legendarische truffelpasta, bistecca fiorentina (gegrilde steak), kleine pizzetta's en moderne Italiaanse gerechten waar alleen de echte Italianen van gehoord hebben. En van burrata tot de klassieke vitello tonato. Mixoligist Lilliyn bestormt de bar, met vele spannende cocktails. Er is ook een aparte cocktailbar. Steven Tuuk is onze bedrijfsleider.” Wil je meer interviews met ondernemers lezen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief van Entree Magazine!
Extravagant interieur
Sallaerts en De Jong willen de gasten van restaurant Lolo overrompelen met een extravagant interieur met veel licht en een Italiaanse tuin met lantaarnpalen en fonteinen. Volgens hen moeten toekomstige gasten denken aan prikkelend tijgerprint, hip vintage bloemenbehang, rode dinerbanken en burlesque details. Bijzonder zijn de gouden toiletten, waar een geheime champagnebar te vinden zal zijn. “Het interieur is in drie delen opgesplitst in de sferen burlesque, lunch en bont. Er is zelfs een echte Italiaanse buitentuin. Het design hebben wij met Too Many Agencies gedaan. Over de top Italiaans en dát in het middensegment.”
Wat willen Sallaerts en De Jong bereiken met Lolo? "Het bestormen van het Italiaanse middensegment in de hoofdstad. We richten ons op de Amsterdammer. Het gaat letterlijk tussen de Spaghetteria en Toscanini in zitten!”
Younique Concepts
RB Horeca is investeerder en partner van Lolo. Lolo zelf valt onder het bedrijf Younique Concepts, waarvan Sallaerts en De Jong eigenaren zijn. Ze runnen de restaurants Pesca en De Tulp en openen eind dit jaar ook THIS HO(S)TEL: een ‘cool’ concept met hubs en een Mexicaans restaurant. Daarover zegt Sallaerts: “THIS is een hostel-plus: een plek met het comfort van een hotel, maar met de praktische aspecten van een hostel. We krijgen 110 hubs voor één á twee personen. De ruimtes zijn klein en de faciliteiten beperkt, maar met o.a. mooie badjassen op de kamers, mooie gemeenschappelijke douches en toiletten en een strakke look en feel doet het luxe aan."
Hij vervolgt: "Via een app kunnen gasten in- en uitchecken en kijken wat er in de buurt te doen is, eventueel met onze digital host. Outside is our playgrond, zeggen we altijd. Verder komt er op de begane grond een Mexicaans restaurant met veel vegan gerechten.
Vernieuwend businessmodel
De ondernemers hebben een vernieuwend businessmodel, vertelde Sallaerts eerder aan Entree Magazine. "Wij zijn een ander soort werkgever – lekker rebels – en doorbreken het traditionele werkgeversmodel. Al het personeel krijgt bijvoorbeeld een percentage van de winst.” Daarmee willen de twee een statement maken naar de horecawereld. Sallaerts vult aan: “We vinden het tijd voor verandering en willen van de hospitality-sector weer een sexy werkgever maken. Wij willen daarom een nieuwe generatie werknemers aantrekken én behouden. Mensen die trots zijn dat ze voor ons werken, zodat ze het ook in hun vrije tijd leuk vinden om langs te komen.”
Schrijf je gratis in voor onze nieuwsbrief en ontvang wekelijks:
- De nieuwste trends en ontwikkelingen binnen de Horeca
- Culinaire en interieur inspiratie
- Exclusieve content zoals: artikelen, interviews en ondernemersverhalen