Boulevard Hotel Scheveningen krijgt make-over: 'Een huiskamergevoel'

Boulevard Hotel Scheveningen

Boulevard Hotel Scheveningen krijgt make-over: 'Een huiskamergevoel'

Na dertig jaar kon het interieur van Boulevard Hotel Scheveningen wel een upgrade gebruiken. Horeca-designbureau ESTIDA gaf de bar en ontbijtruimte van het hotel een grondige restyling. De jugendstil-achtige sfeer van het pand was daarbij het uitgangspunt. Binnenkort starten ze met de restyling van de kamers.  

Aan de Scheveningse Boulevard huist, in één van de meest iconische panden van de badplaats, Boulevard Hotel Scheveningen. Het hotel telt dertig kamers en is al drie decennia in handen van familie Van Aller. De plek is geliefd bij (veelal Duitse) vakantiegangers. De afgelopen dertig jaar had de familie de handen vol aan het runnen van het hotel; de aandacht voor het interieur schoot erbij in. Het was dus tijd voor een upgrade, te beginnen bij de bar en ontbijtruimte. Horeca-designbureau ESTIDA nam de restyling op zich.

Creative director Michel Ruijgrok licht toe: “De gast van nu wil bij een hotelverblijf een huiskamergevoel ervaren. De leisure-ruimtes worden daarom steeds belangrijker. Bij het Boulevard Hotel Scheveningen was het interieur van die ruimtes al die jaren wel heel goed onderhouden, maar inmiddels behoorlijk gedateerd. Daardoor miste een duidelijk concept. Terwijl het hotel als charmant familiebedrijf – en dus geen onderdeel van een grote hotelketen - daar alle juist kansen toe biedt.” 

*Tekst loopt door onder de foto

'De gast van nu wil bij een hotelverblijf een huiskamergevoel ervaren'
Boulevard Hotel_Estida_1

Jugendstil

De uitstraling van het hotelpand werd door ESTIDA gebruikt om het interieur naar een hoger niveau te tillen. Het pand werd ruim 120 jaar geleden gebouwd en heeft een jugendstil-achtige sfeer. Ruijgrok: “Die ambiance wilden we ook binnen realiseren, zonder de klassieke en nautische stijl uit het oog te verliezen.”

ESTIDA nam eind 2023 het interieur van de bar en ontbijtruimte flink onder handen. “We hebben veel traditionele elementen gebruikt die de charme van het pand versterken. Zo hebben we een lambrisering geplaatst, veel gebruik gemaakt van mahoniehout, luxe meubels neergezet, en een stijlvol, klassiek behang met blauwtinten aangebracht. De bootjes zijn vervangen door oude foto’s van het vroegere Scheveningen. Zo hebben we toch de nautische sfeer behouden,” aldus Ruijgrok. De hoteleigenaren zijn volgens hem erg happy met het resultaat: “Deze stijl past het hotel als een jas. En de volgende plannen zijn al in de maak. Binnenkort starten we met de restyling van de kamers.”

ESTIDA werkt graag voor vaste klanten, vertelt Ruijgrok: “We doen veel totaalprojecten voor horecazaken, maar daar rollen vaak ook weer vervolgopdrachten uit. Ondernemers weten wat ze aan ons hebben. En we blijven zelf ook altijd graag betrokken.”

Boulevard Hotel_Estida_3 Boulevard Hotel_Estida_4
 
Boulevard Hotel_Estida_5 Boulevard Hotel_Estida_6
Artikel delen