Enschede heeft een nieuw hotel zónder personeel: Moloko
Enschede heeft een nieuw hotel met 26 kamers: Moloko. Eigenaar Harald Droste laat weten dat het geen 'doorsnee hotel' is. "Daar waar de meeste hotels personeel in dienst hebben, heeft Moloko dat niet: het is een selfservice-hotel. Gasten checken bijvoorbeeld zelf in en uit."
Tekst: Lisa van Dorrestein
Zelfservice
Het klinkt misschien gek: een hotel zonder personeel. Het nieuwe hotel Moloko in Enschede is ‘unmanned' en het concept is gebouwd rondom self service. Dat houdt in dat je als gast niet wordt geholpen door het personeel, maar alles zelf moet regelen, van het in- tot uitchecken.
Het idee is dat gasten de kamers gebruiken voor ‘sleep and shower’ en de rest in Enschede kunnen vinden zoals ontbijt, lunch en diner. Moloko is gevestigd in een nieuw pand direct naast de Melkhal aan De Coöperatie in Enschede.
*Tekst gaat verder onder de foto
Zo werkt het:
- Mobiel inchecken: Als je als gast je boeking hebt betaald en bevestigd ontvang je op de dag van aankomst rond 15.15 uur een e-mail en sms met daarin een link naar een digitale hotelsleutel. Deze kun je gebruiken om het hotel en de hotelkamer binnen te gaan. Bij binnenkomst staat er met borden aangegeven hoe je bij de kamer komt en swipe je via de app op je mobiel om de deur te openen.
- Auto parkeren: Voor gasten die met de auto naar het hotel komen is er parkeergelegenheid. Bij aankomst kunnen zij hun bagage voor het hotel afgeven om vervolgens om de hoek bij de nabijgelegen Jumbo supermarkt hun auto te parkeren. Een uitrijkaart voor de parkeerplaats kost vijftien euro en is te halen in de (eet)automaat in de lobby van het hotel.
- De hotelkamer: Hotel Moloko telt 26 kamers die ieder individueel zijn ingericht en zijn voorzien van een badkamer met douche, gratis koffie en thee, gratis wifi en veel stopcontacten.
- Mobiele sleutel: Met je mobiele telefoon opent de gast de deur van het hotel en de hotelkamer. Belangrijk om deze niet te verliezen omdat dit toegang geeft tot alle deuren.
Via deze link kunnen gasten een demo bekijken hoe het inchecken werkt.
Faciliteiten
De kamers worden dagelijks schoongemaakt en bij nood kunnen gasten het servicenummer bellen voor hulp. Het hotel heeft op dit moment nog geen ontbijtservice voor de gasten, maar Moloko is van plan om dit in de toekomst wel te gaan verzorgen.
Schrijf je gratis in voor onze nieuwsbrief en ontvang wekelijks:
- De nieuwste trends en ontwikkelingen binnen de Horeca
- Culinaire en interieur inspiratie
- Exclusieve content zoals: artikelen, interviews en ondernemersverhalen