De Europese techscale-up NUMA Group, een digitale operator van hotels en appartementen, opent op het Rouppeplein in hartje Brussel hotel NUMA Lief. Het hotel telt negentig bedden voor korte en middellange termijn huur. Met NUMA Lief breidt de NUMA Group uit naar de Benelux en zet het bedrijf haar forse groei in Europa voort.
NUMA Group beschikt op dit moment over ruim 3.000 appartementen in de drukke stadscentra van acht Europese landen. Daarmee speelt het bedrijf in op de vraag van toeristen en zakenreizigers in Europese hotspots.
Ook in de Benelux mikt NUMA op hotel- en commercieel vastgoed op centrale toplocaties in grootsteden. In Brussel wist het bedrijf een elegant historisch gebouw aan het Rouppeplein te bemachtigen, vlakbij het historische centrum van de hoofdstad. Het nieuwe en volledig gedigitaliseerde boutique appartementencomplex kreeg de naam NUMA Lief, met 90 premiumbedden en een totale oppervlakte van 2.500 m².
Ook in NUMA Lief is er geen vervelende wachttijd aan een balie. Gasten gebruiken hun smartphone om in en uit te checken, als kamersleutel en om te communiceren met de NUMA-gastenservice. NUMA’s boutique appartementen zijn ook geschikt voor een langer verblijf en telewerken, dankzij krachtige wifitechnologie.
"Brussel is voor ons, in het hart van de Europese Unie, een ideale locatie om om onze uitbreiding in de Benelux op gang te trekken. Met NUMA Lief verkregen we bovendien een prachtig historisch gebouw op een toplocatie", legt Dimitri Chandogin, President van NUMA Group, uit. "Na Brussel gaan we op zoek naar gebouwen op andere toplocaties in de Benelux, zoals Amsterdam en Luxemburg. Het is onze ambitie om ook hier de toeristische sector te innoveren. En vanaf 2023 willen we ook naar Parijs.”
Met een sterke Europese voetafdruk, een duurzaam bedrijfsmodel en de ruggensteun van internationale investeerders garandeert NUMA Group vastgoedpartners, hotel- en gebouwverhuurders een professionele, digitale exploitatie. NUMA's hybride model heeft een aantrekkelijk laagrisicoprofiel dankzij de eenvoudige en flexibele combinatie van korte en middellange verblijven. Zijn innovatieve technologie zorgt voor een bijzondere ervaring voor gasten en verlaagt de uitbatingskosten met tot 60 procent.
Het in Berlijn gevestigde hoteltechbedrijf NUMA Group is een digitale exploitant van boetiekappartementen. Met zijn visie ‘bring some soul to travel’ stelt het bedrijf disruptieve designhotels ter beschikking van reizigers. NUMA exploiteert meer dan 3.000 eenheden in Europese topsteden waaronder Berlijn, Brussel, München, Rome, Milaan, Madrid, Barcelona en Wenen.