Zo ontstond het mono conceptrestaurant, Oleg Pelmeni Bar. Het is een plek waar mensen elkaar kunnen ontmoeten, plezier kunnen hebben, geïnspireerd kunnen raken en kunnen delen. De aanpak van het bedrijf achter het concept, enbiun draaide om sociale connectie en het integreren van gezelligheid, warmte en plezier.
Oleg moest volgends de bedenkers geen abstract merk zijn, maar iets met een 'gezicht'. Het moet aanvoelen als een gastheer, vriend, maar ook als familie. Het doel: Russische traditie -de pelmeni- en ervaring naar Nederland halen. Pelmeni's zijn Russische knoedels die bestaan uit een vulling die in dun deeg is gewikkeld. Pelmeni wordt ook wel beschreven als "het hart van de Russische keuken". Het verhaal over dit smaakvolle gerecht maakt deel uit van de marketing en branding van Oleg. Het concept van Oleg blijft trouw aan zijn roots, want je kunt ook in het restaurant genieten van een uitgebreid Russisch ontbijt. De Oleg Pelmeni Bar maakt zijn eigen pelmeni compleet vanaf 'scratch' en produceert ook zelfgemaakte en gefermenteerde dranken zoals kombucha, kvass en mors.
De Oleg Pelmeni Bar is een moderne en kosmopolitische ruimte, die de Russische identiteit op een interessante, intelligente en mooie manier weerspiegelt. Kleine details zijn geïntegreerd, zodat er altijd een verrassingselement is. Banners en textiel aan de muren verwijzen naar Russische tradities in huisdecoratie. Het merk 'Oleg' is hierin gecombineerd met kunstwerken van Russische en Nederlandse kunstenaars.