Het merk Pepsi krijgt een volledig nieuwe visuele identiteit. Alhoewel nieuw… Pepsi laat de uitstraling uit de jaren ‘60/’70 herleven. Dit is de eerste update sinds 14 jaar tijd. Stephan van Ee, Directeur Marketing bij Vrumona - licentiepartner van PepsiCo: “Het klinkt als een klein detail, maar het nieuwe design vergroot voor consumenten en klanten wel de herkenbaarheid en vindbaarheid.”
“Pepsi is er voor mensen die op zoek zijn naar méér en is altijd gedreven door een grenzeloos geloof in mogelijkheden. Meer energie, meer smaak, nieuwe ervaringen… Dat is altijd de basis geweest van het merk Pepsi. De ‘Forever Young’-mentaliteit van oprichter Caleb Bradham is wat ons drijft en dan moet je actueel blijven en meegaan met de generatie die nu opkomt.
Anderhalf jaar geleden hebben we onze merkfilosofie aangepast naar ‘Thirsty For More’. En daar hoort ook een nieuwe uitstraling bij om de geest van de nieuwe generatie vast te leggen. De laatste aanpassing dateerde van veertien jaar geleden.”
“Hip en krachtig. Van tevoren vroegen we een groep consumenten: teken eens het Pepsi-logo. De meesten bleken de naam Pepsi uit zichzelf ín de globe te tekenen. En wat wil het toeval? Dat is hoe Pepsi er in de jaren '60/'70 uitzag met het woordmerk Pepsi in de globe. Dat zit blijkbaar nog ergens in het collectieve geheugen. Dat zijn we gaan terugbrengen. Het klinkt als een klein detail, maar het vergroot voor consumenten en klanten wel de herkenbaarheid en vindbaarheid.”
*Tekst gaat verder onder foto.
Een ander onderdeel van de Pepsi relaunch is de naamswijziging Pepsi MAX naar Pepsi Zero Sugar. Hoewel MAX een sterk merk is, was het verschil met zero niet voor alle consumenten duidelijk. Daar kan nu geen verwarring meer over bestaan. Een primeur: ook bij 7UP gaan we dit toepassen. 7UP Free wordt straks 7UP Zero Sugar. Daarnaast krijg 7UP ook een nieuwe look. Beide merken zullen daardoor nog verfrissender en eigentijdser aanvoelen.”
“Vanuit Vrumona geloven we heel erg in de toekomst van frisdrank met minder suiker. In de supermarkt zie je al dat het aandeel suikervrij heel groot is, maar in de horeca nog niet. Terwijl 60% van de gasten binnen de horeca wel vraagt naar suikervrij. Wij zijn kartrekker in deze transitie. Goed en gezond drinken voor iedereen, dat is onze missie.”