Een plan voor elk scenario, een marketingstrategie voor verschillende doelgroepen én grootse plannen om Nederland te veroveren liggen klaar. Pim de Lange van Ter Marsch & Co heeft de lockdown méér dan nuttig gebruikt en staat in de startblokken om zijn zaken te (her)openen. Nu alleen nog wachten op groen licht.
Tekst: Carolien Dircken
Binnenkort, zodra het mag, opent een vierde vestiging van het populaire hamburgerrestaurant Ter Marsch & Co. In hartje Utrecht kunnen gasten dan genieten van dezelfde geroemde burgers als in Amsterdam en Rotterdam, in een vergelijkbaar hip (en met Entree Award bekroond) decor. Maar in deze nieuwe zaak gaat het take-away gedeelte een belangrijke plek innemen. “Dat past helemaal bij de huidige markt, dus daar zetten we op in”, zegt mede-eigenaar Pim de Lange.
Of dat zo blijft, weet hij natuurlijk niet. Maar dat vindt hij juist bijzonder aan deze tijd. “We weten zoveel niet. Niet wanneer we open mogen en wat er gaat gebeuren áls we open mogen. Komen er weer toeristen naar Nederland, deze zomer? Willen gasten na de lockdown op de gezonde tour en drinken ze veel meer 0.0? Blijft afhalen populair? Komen we ooit weer op het oude omzetniveau? Er is een hoop onzeker, maar dat is eigenlijk ook heel gaaf. De pandemie heeft voor een reset gezorgd en wij kunnen niet anders dan daar heel creatief op inspelen.”
Juist omdat alles zo onzeker is, hebben De Lange en zijn team de afgelopen maanden heel hard gewerkt aan de heropening. Er zijn talloze plannen, die inspelen op verschillende scenario’s. Zo liggen er drie menukaarten klaar, elk voor een ander aantal toegestane gasten. En er zijn marketingstrategieën ontwikkeld om toeristen óf juist ‘locals’ aan te spreken. Afhankelijk van wat de zomer zal brengen. “Twee van de drie plannen gaan de prullenbak in”, weet De Lange. “Maar ik gebruik deze tijd graag juíst om goed doordachte plannen te maken, zodat we er straks écht staan.”
Dat gaat verder dan scenario’s uitwerken. “We hebben nu tijd om onszelf opnieuw uit te vinden. Voor de pandemie deed ik honderdduizend dingen tegelijk”, zegt hij. “De lockdown heeft me focus gegeven. Ik kijk heel scherp naar waar we écht goed in zijn en hoe we dat uit kunnen breiden. Ik ben er van overtuigd dat we een dupliceerbaar concept hebben dat in elke grote stad een succes kan worden.”
Te beginnen in Utrecht dus, waar het concept een nieuwe vorm krijgt, maar wel helemaal past in de Ter Marsch & Co-familie . “Alle vestigingen en diensten, dus take away of niet, krijgen dezelfde uitstraling en hetzelfde assortiment”, zegt De Lange. “En we hebben zelfs processen tot in detail uitgeschreven, zodat gasten overal precies hetzelfde kunnen verwachten. Dat heeft het team zelf gedaan, want zij moeten ermee werken.” De Lange kan niet wachten tot ze daar weer mee van start kunnen. “We willen echt een merk neerzetten. En daarmee gaan we Nederland veroveren.”
Ook in het maartnummer van Entree Magazine vertellen (onder andere) Pim de Lange en Herman Hell over hun voorbereiding op de heropening.
Niets missen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!