Dit voorjaar opent BlueBlood haar deuren midden in het centrum van Den Haag aan de Zeestraat. Het creatieve brein achter het BlueBlood horecaconcept is Studio Rehab van Jaco de Kempenaer en John de Jong. Het Nikkei cuisineconcept, dat momenteel steeds populairder wordt in grote internationale steden als Dubai, Barcelona en Londen, is met de komst van BlueBlood naar de hofstad gehaald.
Kenmerkend voor BlueBlood is de combinatie en de avontuurlijke smaakpaletten van de Japanse en Peruaanse keuken centraal, waarbij de signature dish kreeft is, maar ook de Tomahawk steak, verse sushi en veggies staan zijn op de menukaart te vinden. Alle gerechten worden op traditionele wijze en met lokale en seizoensgebonden ingrediënten bereid. Het bruisende hart van BlueBlood is een het grote (cocktail)bareiland die het restaurant en de ruimte voor evenementen met elkaar verbindt.
BlueBlood is geïnspireerd op de onderwaterwereld waarbij de kreeft het pronkstuk is. Niet alleen op de menukaart, maar ook in het design. Het bloed van de kreeft is namelijk blauw en samen met de koninklijke allure van Den Haag was de naam BlueBlood snel geboren.
Jaco de Kempenaer en John de Jong zijn trots op dit voor Haagse begrippen eigentijdse concept: “We hebben ons voor BlueBlood internationaal laten inspireren. We wilden een uitdagend en spraakmakend ontwerp neerzetten. Zodra men BlueBlood binnenstapt, krijgt men het gevoel van de sfeer van een luxe boot club. Houttinten, zeeblauw en zeegroen voeren dan ook de boventoon in het interieur en door de opstelling van de sofa’s en zitjes krijgt men een huiselijk gevoel en wordt het aantrekkelijk om een gesprek aan te gaan met de naaste tafels. Wij hopen dan dat er veel mooie gesprekken en ontmoetingen plaats zullen vinden onder het genot van een culinaire wereldreis, maar dan in hartje Den Haag.”
Op de hoogte blijven van alle trends in de horeca? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!