Restyle Hotel Café Restaurant De Posthoorn
Ze hadden zich hun twintigjarig jubileum als eigenaren van Hotel Café Restaurant De Posthoorn in Dokkum wel wat anders voorgesteld, maar Sabina Reitsma en Femmechien van der Heide - Reitsma gaan niet bij de pakken neerzitten. De laatste tijd is er druk gewerkt aan het upgraden van het restaurant, dat voorzien is van een hele nieuwe stijl in zowel de aankleding als het meubilair.
20 jaar eigenaren in de Posthoorn
Op 1 december was het twintig jaar geleden dat Sabina en Femmechien eigenaren werden van De Posthoorn. In die jaren maakten ze van alles mee; van de MKZ-crisis die zijn weerslag had op het ondernemerschap tot het winnen van de Ondernemersprijs Noordoost Friesland in 2012.
Gasten maken het ondernemen bijzonder
Wat het ondernemen in De Posthoorn voor hen met name bijzonder maakt zijn de gasten op wie zij al sinds jaar en dag kunnen rekenen.
"Met hen hebben we al de nodige vrolijke, hilarische, maar ook ontroerende en soms verdrietige momenten meegemaakt. Het zijn de gasten die maken dat iedere dag anders is. Dat wij hen een fijne tijd kunnen geven door middel van een heerlijk diner of een fijne overnachting, dat is waar wij het voor doen."
Dat de gastvrijheid van De Posthoorn door de gasten gewaardeerd wordt blijkt wel uit het feit dat er veel terugkerende gasten zijn. Maar ook lokaal zijn er veel vaste gasten. Zo houdt De Koninklijke IJsclub Dockum bijvoorbeeld al meer dan honderd jaar de vergaderingen in De Posthoorn.
Verbouwing
Corona of niet, een upgrade van het restaurant stond sowieso in de planning voor 2020. "Het oude interieur was inmiddels elf jaar oud en was aan vervanging toe. We hebben ervoor gekozen om te investeren in een restyling van het café-restaurant, dat nu weer een sfeervol en eigentijdse uitstraling heeft gekregen."
Zodra de deuren weer open mogen staan Sabina, Femmechien en hun personeel weer klaar om iedereen welkom te heten in het vernieuwde restaurant.
Al 450 jaar op deze locatie
"De Posthoorn bestaat op deze locatie al meer dan 450 jaar en als het aan ons ligt zullen daar nog heel wat jaren bij komen. We hebben er vertrouwen in dat we ook deze periode door zullen komen," aldus Sabina.
Traiteurservice tijdens corona
Tot die tijd kunnen gasten echter ook thuis genieten van een deel van de lekkernijen die bij De Posthoorn op de menukaart staan. "We hebben een traiteurservice in het leven geroepen. Zo kun je hele maaltijden of maaltijdcomponenten halen die je thuis even op kunt warmen. Ze zijn een aantal dagen houdbaar in de koelkast. Puur kookgemak, daar gaat het ons om. Van boerenkool met worst, snert, curries tot heerlijke soepen en stoofschotels. Het assortiment wisselt wekelijks zodat er iedere week iets anders te kiezen is."
Voor de traiteurservice kunnen gasten 7 dagen per week tussen 8.00 en 21.30 zo bij De Posthoorn naar binnen lopen.
Pop-up store
"Daarnaast zijn we 1 december met een pop-up store op de benedenverdieping gestart. Hier verkopen we lokale producten, van de producten van DokkumOriginals tot kleding, natuurlijk ook onze eigen traiteurproducten en nog veel meer."
Schrijf je gratis in voor onze nieuwsbrief en ontvang wekelijks:
- De nieuwste trends en ontwikkelingen binnen de Horeca
- Culinaire en interieur inspiratie
- Exclusieve content zoals: artikelen, interviews en ondernemersverhalen