Marco van Velthooven opende begin april met zijn horecagroep VVHG zijn achtste horecazaak in het centrum van Hilversum: Nannes. Het restaurant is een ode aan het bruin café, maar dan in een modern jasje. Leuk detail: de naam verwijst naar de bekende en iconische Hilversumse zwerver Nannes.
De bruine kroeg 2.0 is een ode aan de bekende Hilversumse zwerver Nannes. Hij verdiende zijn geld met het helpen inparkeren van auto’s voor het oude postkantoor van Hilversum. Hij riep dan: 'Kom maar hoor', deze quote is ook te lezen in de communicatie op de website en abri's van Nannes. Nannes overleed in 2010 op 80-jarige leeftijd.
Nannes is te vinden in hartje Hilversum aan de Groest op de kruising met de Kerkstraat. De zaak heeft een ruim en zonnig terras. Binnen heerst een huiskamersfeer dankzij het gebruik van warme kleuren, rijke materialen en veel details. De grote bar met marmer en messing is het middelpunt van de zaak en is een echte eyecatcher. Daarnaast zijn er knusse (zit)hoekjes in de zaak waar gasten rustig kunnen zitten.
Nannes is een bruin café 2.0 en heeft een uitgebreid menu. Van steak tartare tot risotto en smashed burgers. Liever borrelen? De zaak biedt ook een groot drankaanbod met bier van de tap, cocktails of een goede fles wijn.
Nannes is de achtste zaak die zijn deuren opent binnen de Van Velthooven Horecagroep. Naast eigenaar Marco van Velthooven zijn horecaondernemers Nol Bollongino en Casper van Tatenhove, die ook Brasserie Meddens runnen, de gezichten van Nannes. Alle zaken van VVHG bevinden zich in het centrum van Hilversum en dragen op hun eigen manier en met een eigen identiteit bij aan het diverse horeca-aanbod.
Verlichting en het geluid: dEP de Sfeerontwerpers