promotioneel
Korean food is hot! #kfood is trending op social media. Steeds meer – met name jonge – gasten vragen om gerechten zoals Korean fried chicken en bibimbap. Santa Maria speelt hierop in met een nieuwe reeks smaakmakers speciaal voor chefs, waarmee je eenvoudig Koreaanse klassiekers en fusiongerechten op je menu zet. Vraag hier gratis jouw Santa Maria receptenboek aan!
De term K-food staat voor food dat afkomstig is uit Zuid-Korea. De internationale verkoop van deze producten stijgt. Ook in ons land is K-food populair, met dank aan onder andere de populariteit op social media, onder de naam #kfood of #koreanfood. Bij Thuisbezorgd.nl is de Zuid-Koreaanse keuken zelfs een van de snelst groeiende en een van de populairste keukens van het moment.
En ook in andere takken van foodservice zie je steeds vaker Zuid-Koreaanse gerechten op de kaart staan. Koreaanse gerechten zijn - naast dat ze heel erg hip zijn - ook nog eens erg gezond. Daarnaast leveren ze een exotische smaakcombinaties op.
De groeiende invloed van Zuid-Korea buiten de eigen landsgrenzen is overigens niet alleen te zien in de foodindustrie. De K-cultuur is overal booming. Alles wat uit Zuid-Korea komt, lijkt tegenwoordig aan te slaan in Europa. Ook K-pop, K-beauty en K-film zijn hier erg populair.
*De tekst gaat verder onder de afbeelding.
Santa Maria speelt in op de #kfood-trend en ontwikkelde speciaal voor de professionele keuken een Koreaanse lijn met vijf nieuwe producten. Deze nieuwe smaakmakers maken het voor chefs mogelijk om zowel authentieke Koreaanse gerechten als moderne fusiongerechten te bereiden, zonder uren in de keuken door te hoeven brengen om de perfecte balans van smaken te vinden.
De Zuid-Koreaanse producten van Santa Maria zijn: zwarte peper sojasaus, gefermenteerde chilisaus, gefermenteerde soja- en chilipasta, chili- en sesamkruidenmix en een kimchipasta met chili en knoflook. De producten zijn verkrijgbaar bij de horecagroothandel.