Cocktailspecialist De Kuyper ondersteunt horecaondernemers: elke zaak een passend cocktailaanbod

De Kuyper cocktails

Cocktailspecialist De Kuyper ondersteunt horecaondernemers: elke zaak een passend cocktailaanbod

Het terrasseizoen geeft de toch al groeiende vraag naar cocktails een extra boost. Hoe zorg je voor een aanbod dat past bij jouw zaak? Hoe voorkom je stress achter de bar? En welke nieuwe oplossingen zijn er op de markt? 

De cocktailmarkt maakt al een aantal jaar een spectaculaire groei door. De vraag stijgt flink en de populariteit is de hype ver voorbij: cocktails are here to stay. En dat is volgens Kees Ernste, Head of On Trade bij Koninklijke De Kuyper, goed nieuws voor horecaondernemers: “Cocktails zijn een margerijk product en een mooie manier om je gasten extra beleving te bieden. In veel zaken zijn cocktails dan ook een vaste waarde op de drankenkaart geworden.”

Advies op maat

Met het terrasseizoen voor de deur zal de vraag nóg verder toenemen. “Traditiegetrouw doen de lichtere, verfrissende serves het goed in de zomer. Ook de klassieke cocktails aan de zoet-fruitige kant van het spectrum zijn nog altijd populair. Tegelijkertijd zien we dat gasten andere cocktailsmaken ontdekken, denk aan kruidig, spicy en zelfs savoury. Favoriete cocktails in die categorie zijn bijvoorbeeld de Gin Basil Smash en de Spicy Margarita”, aldus Ernste. Hij benadrukt dat voor elk type zaak een passend cocktailaanbod is samen te stellen.
‘Je cocktailkaart is een ideaal middel om je als zaak te onderscheiden’

De Kuyper ondersteunt ondernemers daarbij: “In de markt is een grote behoefte aan advies op maat. Samen met ondernemers brengen we in kaart waar behoefte aan is en wat een efficiënt, maar vooral passend cocktailaanbod is. Je cocktailkaart is immers een ideaal middel om je als zaak te onderscheiden.”

*Tekst gaat verder onder foto.

De Kuyper
'Houd het aanbod behapbaar; vier tot zes cocktails is vaak genoeg'

Ready-to-serve oplossingen

De Kuyper biedt een enorm divers aanbod aan cocktailproducten, waaronder premium siropen en likeuren, zoals Peachtree, Heering, Mandarine en Kwai Feh. Daarnaast bevat het portfolio ook merken als Roku Gin, Fiorito Limoncello en Abuelo Rum. “Ook hebben we verschillende ready-to-serve oplossingen ontwikkeld, zoals batched cocktails in fles en tapcocktails.”

Met een uitgebreid batchedaanbod (inclusief een aantal alcoholvrije varianten) springt De Kuyper in op de behoefte van zaken waar cocktails maken niet per se in het DNA zit, maar de vraag groot is. Ernste: “Denk aan strandzaken, cafés en restaurants met grote terrassen, theaters en festivallocaties. Efficiëntie en consistentie zijn hier key en onze cocktailoplossingen hebben hier een pasklaar antwoord op.”

*Tekst gaat verder onder kader. 

Koninklijke De Kuyper

Het Nederlandse familiebedrijf Koninklijke De Kuyper is producent en eigenaar van premium gedistilleerde dranken en likeuren. Het bedrijf werd opgericht in 1695 en is nu wereldwijde marktleider in cocktail-likeuren. De relatie tussen De Kuyper en de barscene gaat zeker honderd jaar terug; ‘mixability’ kenmerkt de likeuren van De Kuyper. Al vijf jaar op rij (2019 – 2023) is de distilleerderij door de International Spirits Competition (ISC) uitgeroepen tot ‘Likeurproducent van het jaar.’

De-Kuyper-campagnefoto

Cocktails on tap

Recent bracht de distilleerderij uit Schiedam een nieuwe cocktail-oplossing op de markt waarmee een koude Espresso Martini en Pornstar Martini getapt kunnen worden met hetzelfde mondgevoel als de geshakete variant. Ernste licht toe: “Beide cocktails hebben een kenmerkende foamlaag die lastig is na te bootsen zonder te shaken. Dankzij een speciale Cocktail Tap is het mogelijk om cocktails te serveren met de mooie, bekende schuimlaag. Zo serveer je snel een cocktail met de juiste look & feel, met als bonus een veel grotere marge.”

Met trainingen en video’s ondersteunt De Kuyper horecaondernemers bij de optimalisatie van hun cocktailaanbod en -presentatie. Wat zijn belangrijke tips? Ernste: “Realiseer je dat veruit de meeste gasten bij binnenkomst nog niet weten wat ze gaan bestellen. Maak je aanbod dus goed zichtbaar, zowel op de kaart als op de backbar. Houd het aanbod behapbaar; vier tot zes cocktails is vaak echt genoeg. Gebruik per cocktail maximaal vier ingrediënten.

Let ook goed op je routing achter de bar en zorg dat alle benodigdheden binnen handbereik zijn, dus óók het glaswerk, ijs en garnituur. Zo is je cocktailkaart geen bottleneck voor je zaak, maar echt een verrijking.” Voor meer info: contact De Kuyper.

 

Cocktail-de-kuyper vol-terras-de-kuyper
Artikel delen