Op 3 januari 2023 start de inschrijving voor de jaarlijkse KETEL 1 SHAKE OFF 2023. Horecateams uit heel Nederland strijden tijdens deze competitie met hun inzending om de beste Hard Lemonade. “Je wordt aan het denken gezet om een bijzondere serve te maken. We zien het als een grote uitdaging om zo meer ideeën te krijgen voor onze eigen cocktails”, is de ervaring van 1714 Drinks & Bites uit Schiedam.
Openingsbeeld: team Restaurant Puik uit Ommen, één van de finalisten van KETEL 1 SHAKE OFF 2022
Deelname is laagdrempelig en de teamspirit staat voorop in de KETEL 1 SHAKE OFF. Andere teams beamen dat: “Het is een leuke manier om als team meer tijd met elkaar door te brengen en elkaar nog beter te leren kennen om zo de samenwerking sterker te maken."
In 2021 vond de eerste editie van de KETEL 1 SHAKE OFF plaats. Het overweldigende succes bracht KETEL 1 ertoe om de SHAKE OFF jaarlijks te organiseren. 2022 was de tweede editie met ook weer heel gedreven finalisten en verrassende, uitgebalanceerde recepten. Harmonie, schenkbaarheid en lef waren een aantal criteria voor de vakjury bij de beoordeling van de inzendingen. “Maar uiteindelijk draait het om de vraag in welke Hard Lemonade de smaakcombinatie het beste uit de bus komt."
Een deel van de ingezonden Hard Lemonades is, net als bij de eerste editie, weer vastgelegd in een fraai receptenboekje. Over de winnende 'Lucky Lemonade' van Twentytwo Cocktailbar, uit de 2022-editie, was de jury het unaniem eens: “Alles aan het drankje klopt. Het is superlekker, creatief bedacht en het verhaal erachter is bijzonder. En natuurlijk de combinatie met spekkoeklikeur…Het verraste ons dat het werkt.”
Op de tweede plaats eindigde Soda Pop Shop uit Rotterdam met een hard lemonade met zelfgemaakte grapefruit-cordial en Dale DeGroff’s Pimento bitters. Café Hieriest uit Waspik werd derde met een hard lemonade met Pinkyrose Straight Lemon, passion jelly’s, hete pepers en munt.
Twentytwo Cocktailbar uit Roermond (links) en overzicht Hard Lemonade serves (rechts)
KETEL 1 is een zachte en zuivere jenever van topklasse, waarin kwaliteit, ambacht, traditie én vernieuwing samenkomen. Een smaakmaker op terrassen, festivals en thuis. Met ingezette merkstrategie ‘1 For All’ vergroot KETEL 1 de relevantie onder jongere generaties en zet het merk jenever op een bijzondere manier op de kaart in de horeca.
De classic KETEL 1 Hard Lemonade is een frisse mix van KETEL 1 Jenever, citroensiroop en bruisend water. Afgelopen zomer introduceerde KETEL 1 het Speelkwartier bij de inzet van de Hard Lemonade truck en (mobiele) barren, van waaruit de frisse premixdrank wordt getapt in losse glazen of pitchers om te delen. Gasten konden niet alleen genieten van de muziek en de frisse premixdrank, maar ook van de verschillende life-size spellen.