De siropen van Mathieu Teisseire - van appel, kokos en rabarber tot rozemarijn en elderflower - zijn een ideaal cocktailingrediënt, zegt Richard Zijlstra. Hij is brand ambassador van Mathieu Teisseire in Nederland, dat een assortiment heeft van tientallen siropen voor alle horecasegmenten. Hij gaat in op de voordelen van deze siropen. Interesse? Vraag hier óf via de link onder dit artikel dan een gratis proefpakket aan.
De consistentie en houdbaarheid zijn voordelen van kant-en-klaarsiropen tegenover huisgemaakt, ook voor de beste cocktailbars.
Siropen zijn een gemakkelijke manier om extra smaak en diepgang aan een drankje te geven, en kunnen een smaak conserveren. De siropen van Mathieu Teisseire zijn gemaakt om iedere drankcategorie een boost te geven: koffie, thee, hot chocolate, ice-coffee, ice-tea, milkshake, smoothie, lemonade, bier, wijn, shots, cocktails en mocktails.
Het zijn smaakmakers. Niet bedoeld om iets zoeter te maken, wel smaakvoller. Suiker is een goede smaakversterker. Door de complexiteit en samenstelling van siropen kunnen ze ook als likeurvervanger fungeren. Zo maak je bestaande cocktails lager in alcohol of alcoholvrij, zonder op smaak in te boeten. Denk bijvoorbeeld aan een 0%-cocktail met Mathieu Teisseire-komkommersiroop, verjus en London Essence Ginger.
Er is in de drankverstrekkende horeca een brede middengroep die een iets specialer aanbod wil. Voor cocktails, maar denk ook aan koffie, alcoholvrije dranken of desserts. Siropen bieden dan uitkomst. Met siropen in je assortiment kun je je dus op een gemakkelijke manier onderscheiden en wat anders serveren dan die andere horecazaak om de hoek. Zo zorg je ervoor dat je opvalt en verrassend bent voor de gast door gemakkelijk te bereiden dranken te verkopen met een interessante winstmarge.
Gasten blijven langer en komen met plezier terug als er homemade drankjes worden geschonken. Niemand zegt vol verbazing: ‘Die cola was lekker, die wil ik morgen weer’. Met homemade lemonades, cocktails, mocktails en koffie- en theespecials creëer je iets exclusiefs.
Siropen zijn breed inzetbaar. Je kunt ze gebruiken in koffies, denk aan de hazelnoot cappuccino, een karamel latte of een latte macchiato met vanille. Naast koffies zijn siropen de basis van homemade lemonades. Deze huisgemaakte limonades zijn een manier om je gasten te blijven verrassen met nieuwe smaken en het maakt je assortiment uniek zodat het bij je bedrijf past.
Daarnaast is de marge op limonades indrukwekkend. Uit slechts één fles Mathieu Teisseire siroop van 700ml kunnen 35 lemonades worden gemaakt. Dat staat gelijk aan € 122,50 omzet met een marge tot wel 95%!
Vanuit Mathieu Teisseire worden workshops of jam-sessies aangeboden met als doel tot leuke en relevante creaties voor jouw drankenkaart te komen. Zo zijn je medewerkers zich bewust van alle mogelijkheden met de siropen en heb je een drankenkaart die bij je horecazaak past.
Neem contact met Mathieu Teisseire op voor drank inspiratie, een scherpe offerte, hulp bij het trainen van medewerkers en het zorgdragen voor goede zichtbaarheid op de drankenkaart. Zo ben je goed voorbereid op het terrasseizoen.