Topondernemers over 2025: ‘Horeca gaat terug naar de basis’

Trends 2025 - Anne de Buck, Joris Bijdendijk en Ron Simpson.

Topondernemers over 2025: ‘Horeca gaat terug naar de basis’

Wat brengt 2025 de horeca? Moet de hospitality-branche zich opnieuw uitvinden door de komst van AI? Blijf je in 2025 achter TikTok-hypes aan rennen? En: Hoe speel je in op het veranderende gedrag van de gast? We praten erover met Anne de Buck (oprichter Your Little Black Book), Joris Bijdendijk (chef en ondernemer) en Ron Simpson (oprichter The Avocado Show en creatief ondernemer). “De gast wil weer genieten van fijn gezelschap en echt goed eten.”

 

Tekst: Kristi Houtkamp en Roy Timmerman
Foto v.l.n.r.: Anne de Buck, Joris Bijdendijk en Ron Simpson, gemaakt door Pim Ras

 

Het jaar 2025 is begonnen. Horecaondernemers laten een financieel moeilijk jaar achter zich en kijken hoopvol vooruit. Wat brengt dit nieuwe jaar? Ron Simpson, Anne de Buck en Joris Bijdendijk signaleren verschillende tendensen. Om nog even terug te blikken: “2024 piekte in concepten en TikTokhypes”, begint Ron Simpson. “Iedereen zocht naar de volgende grote hit: de beste pistachecroissant, het meest fotogenieke gerecht. Maar de behoefte verschuift; de honger naar viral food lijkt zijn hoogtepunt voorbij te zijn.”

Volgens hem zoekt de gast in 2025 een plek waar hij gewoon fijn kan eten, drinken en ontspannen, liefst zonder steeds zijn telefoon te willen pakken. Zoals horeca bedoeld is, terug naar de basis. “We hebben behoefte aan muziek, niet alleen aan hits.” Joris Bijdendijk knikt: “Het draait eindelijk weer om genieten van goed gezelschap en echt goed eten. En dat kan in Nederland! Van brasserie en restobar tot fine dining-restaurant, de kwaliteit is erg hoog.”

Verder lezen?

Meer over de verwachtingen voor 2025 lees je via de Entree Digitaal App. Verder lees je nog meer exclusieve artikelen, die alleen beschikbaar zijn voor Entree-abonnees.

Ga naar Entree Magazine Digitaal

Artikel delen