Hans im Glück krijgt eerste locatie in Nederland: aan het Rembrandtplein in Amsterdam

Hans Im Glück
Gepubliceerd op: 7 april 2025

Hans im Glück krijgt eerste locatie in Nederland: aan het Rembrandtplein in Amsterdam

Op 17 april opent Hans im Glück zijn eerste restaurant in Nederland, op het drukbezochte Rembrandtplein. De hamburgerketen werd in 2010 opgericht en heeft nu 83 vestigingen in Duitsland, tien in Zwitserland en twee in Oostenrijk. Zo’n driekwart van de zaken wordt gerund door franchisenemers. Country Director Netherlands is Hugo Kruijssen.

 

Menu- en drankkaart

Bij Hans im Glück staan burgers centraal, van vlees en vis tot vegetarisch en veganistisch. Daarmee richt de keten zich op een breed en divers publiek. Ook de drankkaart biedt veel keuze. Naast frisdranken en bieren biedt de kaart een ruime selectie huisgemaakte alcoholvrije dranken en een uitgebreid cocktailaanbod.
 
*De tekst gaat verder onder de afbeelding.
 
Menu-en-dranken-Hans-im-Gluck-Amsterdam
Afbeelding ter illustratie. Menu van Hans im Glück

 

Gelukkige Hans

De naam Hans im Glück (‘Gelukkige Hans’) verwijst naar een sprookje van de gebroeders Grimm, waarin Hans steeds minder waardevolle spullen ruilt en uiteindelijk zonder bezittingen gelukkiger wordt dan ooit. ‘En dat is precies het fundament onder het succes van Hans im Glück, vertelt Country Director Netherlands, Hugo Kruijssen. ‘Goed gezelschap, een fijne omgeving, uitstekende service, lekker eten en drinken en dat voor een eerlijke prijs – dat is alles wat je nodig hebt voor een fantastische avond uit.’

Het interieur van dit historische pand aan het Rembrandtplein straalt stijl en duurzaamheid uit. Het is een mix van moderne elementen en natuurlijke materialen, met veel hout, berkenstammen en subtiele verwijzingen naar het sprookje van Hans im Glück. Hoewel het interieur de naam van het restaurant eert, is het geen sprookjesconcept. In plaats daarvan biedt het een warme sfeer.

Interieur-Hans-Im-Gluck
Interieur Hans im Glück

Gelukkig en duurzaam

Hans im Glück werd in 2010 opgericht in München. Inmiddels heeft de keten 83 vestigingen in Duitsland, tien in Zwitserland en twee in Oostenrijk. Zo’n driekwart van de zaken wordt gerund door franchisenemers. Er werken ruim 3.500 medewerkers, die dagelijks zo’n 25.000 gasten een geweldige ervaring bieden. ‘Mensen gelukkig maken, dat is waar het bij Hans im Glück om draait’, legt Hugo Kruijssen uit.

‘Dat geldt zowel voor onze gasten als voor onze medewerkers. We zeggen graag ja. Wil een gast acht toppings op zijn burger? Wil een medewerker flexibele diensten draaien? Wil een franchisenemer een tweede of derde zaak openen? We doen altijd ons uiterste best om dat mogelijk te maken. Zo creëren wij trouwe klanten én trouwe medewerkers en franchisenemers. Wij geloven in duurzame relaties.’

Bij Hans im Glück speelt duurzaamheid ook in de bedrijfsvoering een grote rol. Het bedrijf introduceert steeds meer plantaardige menu-items, zoals de populaire bio-falafel burger, en werkt samen met duurzame foodtech-innovators zoals Greenforce.

Deze inspanningen werden recent voor de derde keer in vier jaar bekroond met de ProVeg Award, een erkenning voor merken die vooroplopen in de plantaardige revolutie. Dierenwelzijnsorganisatie PETA benoemde Hans im Glück tot most vegan-friendly restaurant.

Artikel delen