Maandag 1 april opende het koffiemerk LOT61 de deuren van een gloednieuwe flagshipstore: LOT61 Amsterdam Centraal Station. De nieuwe creatieve koffiebroedplaats zit gevestigd in de Oosterdokstraat, op de hoek van DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station. Adam Craig is oprichter van LOT61.
Het Nederlandse avontuur van LOT61 startte in 2013 in Amsterdam-West, waar ze vanuit hun knusse koffiezaak begonnen met de verkoop van hoge kwaliteit huisgebrande koffie. De opening van de flagshipstore markeert een volgend hoofdstuk.
Adam Craig, oprichter van LOT61: "Bij LOT61 zien we koffie als kunstvorm. Door de grotere, lichte locatie en de komst van een speciaal gebouwde cold brew-installatie kunnen we naast het serveren van onze bekende koffiefavorieten ook experimenteren en verrassen met nieuwe (seizoens)smaken.
De nieuwe plek geeft ons letterlijk en figuurlijk de ruimte - met dank aan het designteam van Studio Smörgåsbord - om ons ambacht op z’n creatiefst uit te oefenen en de koffiebeleving naar the next level te tillen. Daarin speelt het baristateam natuurlijk ook een grote rol."
*Tekst gaat onder de afbeelding verder.
Of je nu lekker de tijd hebt voor een krant-koffiemoment, het een to go’tje wordt of je koffiebonen voor thuis haalt: LOT61 is een huiskamer voor iedereen. Zelfs voor mensen die even geen zin hebben in koffie, want in de het gehele jaar serveren ze bij LOT61 Amsterdam Centraal Station bijvoorbeeld ook huisgemaakte ijsthee en lemonades.
Floris Licht, general manager van DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station: "Het leuke van deze plek is dat er de hele dag reuring is van hotelgasten, (trein)reizigers, studenten, dagjesmensen en buurtbewoners. Dit maakt LOT61 een heerlijke one-stop-shop voor toeristen én Amsterdammers."
LOT61 is vastbesloten om een circulair koffiemerk in alle facetten van het koffievak te worden. Van herbruikbare of recyclebare producten tot het verlagen van de ecologische voetafdruk, de gepassioneerde koffiemakers zijn continu bezig om het merk verder te verduurzamen. Voorbeelden hiervan zijn de verkoop van composteerbare koffiepads en het per zeilschip importeren van koffie uit Brazilië en Colombia, waarmee 90 procent CO2-uitstoot wordt bespaard.
*Tekst gaat onder de afbeeldingen verder.