Restaurant KITA zet regio Hendrik-Ido-Ambacht op de kaart

KITA in Hendrik-Ido-Ambacht

Restaurant KITA zet regio Hendrik-Ido-Ambacht op de kaart

Dé place to be in Hendrik-Ido-Ambacht is KITA, het energieke restaurant van Björn van Dijl van Barry van Wilgenburg. De imposante wijnkamer, spectaculaire bar en verlichte vloer zijn alvast lekkere binnenkomers. De zaak werd tijdens de Entree Awards, eind november in Theater Amsterdam, uitgeroepen tot Best Dine & Drink Concept >150 guests. "Het is een serieuze waardering van een ervaren jury.”

‘Met KITA zetten eigenaren Bjorn van Dijl en Barry van Wilgenburg een nieuwe standaard in de regio,’ jubelde het juryrapport over het restaurant in Hendrik-Ido-Ambacht. KITA sleepte de Entree Award voor Best Dine & Drink Concept >150 guests in de wacht en liet onder andere Grace (Rotterdam) en Flor Fina (Arnhem) achter zich. Lees hier wie de andere genomineerden in de categorie waren.

*Tekst gaat verder onder de foto

KITA

*Winnaar KITA - Entree Awards Best Dine & Drink Concept >150 guests

Serieuze waardering

“Een enorme eer,” vindt Van Dijl. Hij noemt de Entree Awards de Michelinsterren voor deze horecatak. “Het is een serieuze waardering van een ervaren jury. Ron Blaauw en Liselore Perisutti, het juryteam in onze categorie, kennen onze branche als geen ander. En ik weet hoe zo’n proces gaat: de redactie van Entree Magazine en de juryleden van ándere categorieën kijken ook mee. De award is dus breed gedragen. Als je dan in zo’n deelnemersveld als beste uit de bus komt, mag je met recht trots zijn.”

'Als je in zo’n deelnemersveld als beste uit de bus komt, mag je met recht trots zijn'

De winst is dan ook goed gevierd. Van Dijl: “Na de uitreiking hebben we bij de Entree Awards afterparty met een klein clubje goed getoast, en de volgende dag hebben we voor alle medewerkers een gebakje gehaald. Op een later moment gaan we het grootser vieren samen.”

De gewonnen award is een mooie opsteker na een bewogen jaar: een paar weken na de opening brak er brand uit in het naastgelegen restaurant Il Mercato, waardoor ook Kita schade opliep. Van Dijl: “Een ronduit slechte start. Gelukkig hebben we de schade snel kunnen herstellen. En daarna hebben we een topjaar gedraaid.”

*Tekst gaat verder onder de foto's en het grijze kader

KITA_Entree Awards_Dine & Drink_1
Interieur KITA in Hendrik-Ido-Ambacht
Interieur-KITA-Hendrik-Ido-Ambacht KITA-Interieur-Hendrik-Ido-Ambacht

Coca-Cola partner Entree Awards

Coca-Cola Nederland is partner van de Entree Awards omdat dit jaarlijkse event een podium biedt aan nieuwe horecabedrijven en -professionals die dag in dag uit keihard werken. "Zij zijn echt trendsetters voor de hele branche en verdienen het om in de spotlights te staan. Oprechte waardering en beloning voor de hoge kwaliteit die zij iedere dag neerzetten met het team." Dit jaar werd Royal Bliss, een merk van Coca-Cola, verbonden aan de categorie Best New Dine & Drink Concept > 150 guests, waarin KITA won.

Pink-Aromatic-Berry-Royal-Bliss

*Pink Aromatic Berry van Royal Bliss

Inspiratie uit Dubai en London

Voor inspiratie kijken Van Dijl en zijn compagnon graag over de grens. Ze reizen geregeld naar New York, Miami, Dubai en Londen om te kijken hoe ze de sfeer en het niveau van de zaken daar hierheen kunnen halen. Eén van de trends die ze daar al eerder oppikten en nu zelf terugzien in hun zaken, is die van de stijgende populariteit van (suikervrije) frisdrank.

'Fris verovert een steeds groter marktaandeel in het totale drankenaanbod'

Van Dijl: “Fris verovert een steeds groter marktaandeel in het totale drankenaanbod, deels veroorzaakt door de gezondheidstrend. Met een suikervrij frisdrankje slaan gasten twee vliegen in één klap: minder suiker én alcoholvrij.” Bij KITA staan onder meer verschillende suikervrije varianten uit het portfolio van Coca-Cola op de kaart "Ook spannendere drankjes zitten in de lift, denk aan tonics met speciale smaken en ginger beer, daar spelen wij met verschillende varianten van Royal Bliss op in."

Wat zijn de toekomstplannen voor KITA? “Voorlopig gaan we het concept verder uitdiepen, met dj-avonden en livemuziek op zondagmiddagen. Veel zin in, laat het nieuwe jaar maar komen!”

*Tekst gaat verder onder de foto's

Dranken-KITA-Hendrik-Ido-Ambacht-Suikervrij-1
Dranken bij KITA in Hendrik-Ido-Ambacht

Royal Bliss

Royal Bliss, een merk van Coca-Cola Nederland, bestaat uit verrassende smaken met een botanische twist. De zes varianten, waaronder Signature Tonic Water, Ginger Ale en Pink Aromatic Berry, smaken zowel heerlijk puur als fantastisch in de mix.

Royal-Bliss-Dranken-Tonic-Ginger-Ale

*Royal Bliss dranken: Signature Tonic Water (links) en Ginger Ale (rechts)

Artikel delen